Bloggintresserade

torsdag 26 april 2007

Omständigt att äta macka

Tänk att det ska vara så omständigt att äta en macka. Jag är en av dom som älskar smörgåsar. Men jag är nog som barnen att jag äter kanterna först o sparar det gottaste till sist.


Varför kan jag inte bara äta rakt av ?


Men det är ju sista tuggan på mackan som är godast. Den där lilla goa tuggan i mitten.


Jag har mina ideér när jag äter, så jag skulle ALDRIG kunna vara med på en Nobel Middag...


Skulle det vara tyst för länge, så drämmer jag näven i bordet o skriker till.


Oj vad många jag har skrämt genom åren. Särskilt grabbens kompisar...


Man får ju vara smart o vänta tills dom ska dricka eller ta en tugga.. Många har slängt mjölken i ansiktet, eller slängt maten på sig själva.


Hahahaha fy fasen det är riktigt roligt. Det är en generations grej. Det började med min morbror, sen min mamma, jag , sen min son, o nu lilla Tilda.


Det är roligt att tänka tillbaka. När Marcus va jätteliten, mini mini liten så älskade han såna där tuggumi som det fanns tattisar i. Han hade ju sparat hur många som helst. Dom hade jag i MÅNGA år. Så det har HÄNT att när han har haft sina kompisar som har sovit över, så har jag smygit in o klistrat varsin tattis i pannan på dom.


Oj oj de va tider de.


 


Jag är så trött, sitter nästan o nickar här. Det blir duschen nu.



 


 

10 kommentarer:

  1. tack för inlägget i min blogg, vad menar du med bild bloggen? skicka adressen så tittar jag gärna :) hoppas tån är bättre ;) puss och kram Nina

    SvaraRadera
  2. 000000000000000000026 april 2007 kl. 22:51

    Vore häftigt att gå på restaurang med dej.Tråkigt skulle det nog INTE bli..Kul med "lössläppt" folk. Tack för kaninen,ja knep den ;)
    Mvh Kvast

    SvaraRadera
  3. svåra frågor det där med mackorna :))
    Hoppas du får en bra kväll, kram

    SvaraRadera
  4. behövs lite bus emellanåt, för att klar av allt annat! Så fortsätt klistra tattisarna, skräm folk och tugga mackan precis som du vill! Jag äter alltid upp den delen som legat mot plåten först, sen den andra kanten och sist mitten, särskilt om det är limpa, med kalvkorv!

    SvaraRadera
  5. - visst är mittbiten i mackan godast. Likadant om man käkar en baguette, då käkar jag ändarna först! :)) Natti natti o sov gott!

    SvaraRadera
  6. Så roligt att du tittade in. Min tå är bättre, är bara lite upprörd nu när jag har tittat på tv. Skulle vilja sparka socialgubbarna i Vetlanda på smalbenen , ja o andra ställen oxå. Visst ska du få länken, kommer in till dig med den. Ha de gott Puss o Kram

    SvaraRadera
  7. Ja de är inte så säkert att det skulle bli roligt heller, du skulle nog skämmas ,,, jag gör de INTE... Har inte vett till de. ;) Älskar att toka till de.. Du gjorde rätt i som snodde ninen :) ha de gott kram kram

    SvaraRadera
  8. Jo det är inte lätta frågor, kanske skulle man fråga någon om råd ;) Kvällen har varit bra, jag har sovit, men det blev värre när jag vaknade o såg på tv;n. Nu lär jag väl inte kunna somna om.. Förbannade socialare.. Hoppas din kväll/natt/dag/helg blir bra :) kram kram

    SvaraRadera
  9. Jag får nog efterlysa lite tattisar, sen jag flyttade så har jag tappat bort dom. Himlans otur.. Annars får jag väl använda spritpenna, jooo det har jag oxå gjort.. Men man får välja sina offer lite bättre så man inte åker på en propp :) Jag önskar att jag hade en videokamera,, ojjjjj vad jag skulle hitta på bus.. Bor du i närheten S*.. Jo du det är ett himlans snurrande på mackan innan den tar slut.. Tugga tugga ,, svälj... Hmm blev jag lite hungrig. Ha de.. kram kram

    SvaraRadera
  10. Jaaa visst är den.. Spelar nog ingen roll vad det är man äter, även pizza.. Yummi.. Oj det va längesen jag åt pizza, kanske skulle ner till mina maffiosos o köpa en... Joo jag får säga så.. Vi har en deal,,, dom springer efter mig, o jag springer i från dom hahaha.. Natti natti kram kram

    SvaraRadera