Bloggintresserade

måndag 23 april 2007

Det som många bloggare pratar om

Ja då till det som många bloggare pratar om...


 


NICKITITA


 


Även jag har börjat läsa o kommentera hos henne. Jag tycker o har tyckt hela tiden att han är en väldigt positiv kvinna. Ja hon har väldigt mycket omkring sig, olycklig kärlek o dittan o dattan men det vet ni ju redan.


Hon är väldigt frispråkig, men det har man rätt till att vara. Hon står ju för sitt skrivande o agerande.


Men om man nu retar sig på henne så jävligt o man gnäller om/till andra som är så jävla dumma som läser hennes blogg,,, VARFÖR går man gång på gång in till henne o kommenterar ?


Det förstår inte jag !


Det som är så roligt är ju att gnällspikarna verkligen läser hennes blogg om o om igen hur ska dom annars kunna kommentera det som hon har skrivit om ?


Även att dom säger att det här är sista gången jag läser hos dig så kan dom inte slita sig *skrattar*


Dom tycker att Nickitita ska avla mindre barn o skaffa sig ett jobb. En kvinna kan göra mer än en sak. Att fostra barn är mer än ett heltids jobb, sen spelar det ingen roll om man har ett barn eller tio. Man är mamma så länge man lever.


O varför skulle Nickitita INTE ta emot barnbidrag eller bostadsbidrag ? Alla som har rätt till det tar gärna emot det.


Jag fick barnbidrag när min son va liten, jag fick även bostadsbidrag, o det va så välkommet så.


Jag har nu bostadstillägg för pensionärer o det tar jag tacksamt emot.


Det är heller inget jag skäms för längre. Jo jag gjorde det förr, men jag kan inte göra något åt min situation.


 


OM OM nu Nickitita eller någon annan skulle gå på socialbidrag... NU SA JAG OM.... Då är det upp till personerna i fråga om dom gör de, många har inget val. Tycker man att att det är för jävligt att man som arbetande ska behöva "ge" sina surt tjänade pengar till dom som behöver så säg upp ditt jobb o lev på socialen själv. Då slipper du att ge bort DINA pengar då FÅR du ANDRAS pengar i stället..


 


LÄS ORDENTLIGT VAD JAG SKREV;


OM Nickitita skulle gå på socialbidrag, jag sa INTE att hon gör de...


 


Det är ju ni smygisar som gör hennes blogg ännu mer intressant.


Ja NI SOM INTE LÄSER DEN menar jag *S*


 


Ja det va bara lite tankar från mig...


 


4 kommentarer:

  1. Kunde inte ha skrivit de bättre själv skitbra.......kraaaam

    SvaraRadera
  2. Om du visste va jag uppskattar ditt inlägg, verkligen. Jag har.....barnbidrag, bostadsbidrag. föräldrapenning......men inget socialbidrag, o de vill ja inget ha heller, men sen hör de till saken att jag sa till reporten som va här att fördomar angående att ja ha många barn de finns......o de e ju klart bevisat nu. Kramkram på dej vännen:)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ju så när man inte kan hålla tyst *S* kramelikram

    SvaraRadera
  4. trodde inte heller att du är i behov av något socialbidrag. Utan jag skrev utifrån vad andra tror. Vilket ingen har med att göra. Inga barn eller många barn. Herregud det är ju upp till var o en om man vill ha. Hade jag fått bestämma så hade jag gått i dina fotspår o skaffat ett helt fotbolls lag med goa ungar..
    Skit i vad andra tycker, du verkar vara en snäll mamma som bry dig om dina barn, även din omgivning. Det är det som räknas.
    Kram kram på dig.

    SvaraRadera