Bloggintresserade

tisdag 28 augusti 2007

Ska jag ringa föräldrarna o fråga ?










                                                       


 


  


 



 


 


  


 



 


 


  


 



 


 


  


 


 




 Aaattjjooooo

Oj ursäkta mig...

En härlig dag som är sval o skön.. Ahhhh ljuvligt, underbart !

Någon sa att det kunde bli frost i natt... Gör ju inget..

Men det tror jag inte att det blir.

 

Va precis ute o sa till 3 ungar som hade med sig en stor unghund. Dom hade

lockat upp honom i lekplatsens rutch kana. Jag blir heligt förbannad när

jag ser sånt.

Tänk om hunden skadar sig, fastnar eller nåt annat.

Näää jag frågade dom om dom fick ha hunden där för sina föräldrar.

- Ja de får vi.

Annars får ni gå hem o fråga dom sa jag,, sen sa jag att jag kunde

ringa dom i stället o fråga så slapp dom gå hem.

- Ehhh nää vi frågar själva.

- Ok,, så ni får inte ha hunden där ?

- Nääääää

- Bra då slipper jag se samma sak en gång till.

Oh nej, jag skällde inte utan vi pratade, för sen frågade dom mig om det inte

va jag som hade sett till så att barnen hade fått jord o bygga cykel hoppen med ?

Sen gick dom hem. Men hur 17 tillåter föräldrarna att mindre barn får

gå ut med en större hund som dom inte klarar av att hålla ?

Jag fick springa fram o hjälpa killen o hålla deras hund, annars

hade han sprungit fram till Teddy (som va i min trädgård) 

 

Syrran ringde från jobbet i dag, Tilda hade ont i huvet, så hon fick komma till mig

efter skolan. Hon fick en liten pylla o massvis med vatten, så hon har pinkat som en

galning  =)

Det gör susen...

Nu är hon hemma hos mamma o pappa o jag håller på att laga lite mat

till mig o min goa mamma.

Får ju försöka vara snäll en gång varje månad i alla fall.

Tomten kommer ju snart  =)

 

Min dröm i natt va helt underbar. Drömde om 4 heta killar..

IL Divo......... Dom skulle uppträda här i stan o jag hade biljett. Men jag smet in innan

o låssades att jag hade hand om planeringen osv. Så jag fick träffa dom, ta på dom, prata med dom,

klämma på dom yeeehhhaaaaaa.

Som vanligt så ledde de ena till de andra med Sebastien, oha oha oha opa.

O tyvärr vaknade jag mitt i allt. Trist.

 

Fick ett mail från Anna-Maria att vi skulle höras i morgon i stället för Carin som jag

mailade till va inte anträffbar i dag. Så i dag har jag inget nytt.

 

Hej Hopp Gummi Snopp nu ska jag ta ett dopp.. Nää ska jag inte, men det rimmade i alla fall =)

 

Puss I Pannan

2 kommentarer:

  1. 000000000000000000028 augusti 2007 kl. 20:25

    Kul med glada människor :) Jag blev glad för ja har plockad "blogg-godiset" som du sa vi fick ta av!Tack så mycke ;) KRAMIS!

    SvaraRadera
  2. Jag är redan smittad så attjon bekommer mig inte...Jaså hon har drömt om karlar i natt jag tur att drömmar finns åtminstonde...en tröst för oss trängtande...Kramar till dig från mig/Blessing

    SvaraRadera