Bloggintresserade

tisdag 14 augusti 2007

Jag skulle aldrig se ner på någon för en sådan sak.










I natt har jag mått så dåligt. Musklerna har krampat, lederna har värkt, hjärtat har slagit både hårt o fort, jag kunde knappt gå ur sängen , det känndes som jag skulle svimma. Självklart kommer migrän som på posten.

Inte en blund har jag sovit i natt, jag har tänkt på Lena, o begravningen. Jag har inte vela tänka på det, men jag kunde inte styra mina tankar. Ett tag kändes det som jag inte fick tillräckligt med luft, försökte tänka på annat. Men det gick inte. Jag vet att många lider, men nu är det ju jag som får kämpa med mig själv o ta mig igenom detta.

Tyvärr blir det inte bättre av att man blir behandlad som luft.

När jag va ute med Teddy innan så mötte jag två tjejer som hade varit på begravningen. Jag såg ju att något inte stod rätt till. Så när jag frågade hur det hade varit så fick jag bara ett - Jo då. Jag frågade hur barnen mådde. Då svarade den andra att dom hade tagit det ganska bra i alla fall. O att kyrkan varit full, medans den andra inte ens ville se på mig.

Jag frågade henne varför hon inte kunde titta på mig, hon svarade bara att hon va trött , de kanske hon va, men det va inte det saken gällde med den blicken jag fick.

Tack sa jag o gick därifrån med tårarna rinnandes på kinderna. Fy fasen va ont det gjorde, jag va inte vatten värd, jag är en svikare som inte gick på begravningen.

Varför kan inte folk ha förståelse för hur man är .. Alla klarar inte av allt på samma sätt som andra gör.

Jag klarar inte av begravningar o döden. Den enda gången jag har gjort de va när Lena levde, då t om pratade vi om det, o det fattar jag inte än i dag.

 

Bara för att jag inte gick till kyrkan så betyder inte de att jag tycker mindre om Lena, eller att jag inte saknar henne. Jag saknar henne så det gör ont.

Så varför ska jag behöva gå här o känna mig som en svikare, jag gör så gott jag kan.

Ibland kan folk såra en rejält.

Varför kan man inte vara lyhörd o förstående ?

Jag skulle aldrig se ner på någon för en sådan sak.

Men vi är ju alla olika, jag är den som frågar hur den andre mår eller ger en kram i stället. Då mår jag oxå bättre.

 

Jag kan tyvärr inte säga hur det va i kyrkan, men jag visste redan innan att det skulle vara fullt med vänner till Lena där, o att allt skulle vara jättefint.

Kanske får jag veta någon dag hur det va. I dag fick jag det inte.

Vad jag än gör så blir det fel.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag. Än så länge har vi fint väder, skönt de.

 

Många Kramar o Puss I Pannan

 


Det här va min

stund med Lena    


Jag plockade blommor, Jag tände ett ljus.

Du kommer alltid att finnas i mina tankar.

Jag saknar Dig, Jag saknar Dina Kramar.

Jag saknar Ditt sätt att vara, Ditt skratt.

Jag saknar Ditt sätt att Trösta,

Jag saknar Ditt Stöd.

Jag Älskar Dig !

Kramar

 

5 kommentarer:

  1. tar sitt avsked på olika vis, och detta är ditt! Ingen har rätt att döma dej, inte du själv heller! Jag tycker det är fint att du tänder ett ljus och har dina minnenoch tankar, och det hade Lena också tyckt att du skulle göra, tror jag, för hon skulle inte velat att du utplånat dej själv helt, för begravningen! Strunt i andras åsikter! Huvudsaken är de stunder man delat i livet! De minnen man tillsammans skapat, de är de som är värda att minnas, och inte en ceremoni! Många kramar till dej! Du är perfekt just som den du är, kom ihåg det!

    SvaraRadera
  2. 000000000000000000014 augusti 2007 kl. 22:36

    varm och innerlig kram till dej,lilla hjärtat.Du gör inte fel,vännen,du följer ditt hjärta och och du älskar Lena på ett sätt som INGEN kan ta ifrån dej eller förstå.Om du var med i kyrkan eller inte,gör INGEN skillnad. Bry dej inte om andras sätt att döma,Du VET i ditt hjärta att du har gjort det du förmådde, det som var rätt,för dej och Lena.Glöm aldrig att du är värdefull och speciell,vännen,du är du!Tack för att du finns här för oss med ditt öppna,kärleksfulla hjärta.KRAAAM från en Kvast..

    SvaraRadera
  3. Det finns människor som har svårt för avsked överhuvudtaget - jag är en av dem. Jag klarar inte ens att besöka en kyrkogård ensam! Vi är alla så olika funtade, de som inte fattar det har ofta dålig människokännedom - du sörjer på ditt sätt och måste inte rätta dej efter andra. Men jag kan förstå hur du känner dej...kram om dej! Oops!

    SvaraRadera
  4. Hejsan .. det är trist att du måste känna dig så, men det är inte som du tror .. dom kom precis från kyrkan och mådde jätte dåligt hade ingen lust att prata med någon.. som du vet hade de bra kontakt med lena så de tog extra hårt.. Det har inget med att du inte kom till kyrkan utan bara att de inte kände för prata för de va så ledsna. Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag vet att det va många som hade bra kontakt med Lena, hon va mycket speciell. Många är ledsna för att hon inte finns kvar. Lenas barn är helt otroliga som har klarat av det så bra som dom har gjort. Jag förstår mycket väl att dom va ledsna efter begravningen, men det hade inte behövt att bli på det sättet. Det förstår nog du oxå ? O jag hoppas att det inte blir så nåt mer. För det vill jag verkligen inte. Har ett mail som jag ska besvara sedan. Kram på er

    SvaraRadera