Bloggintresserade

måndag 20 december 2010

Skryter Jag Mycket ? / Bilder

 


Två små killar som samsas om fåtöljen... Teddy älskar att sitta o titta ut så... Men det funkar inte lika bra sen jag köpte nya möbler, mina andra va högre i ryggen så de gick jämns med fönsterbrädan.


 



 


Att de kan vara så roligt att leka med fammoos saker. Ja de tycker ju alla barn om när dom får laga mat med sina egna slevar osv. Här har han en smörkniv,,,, men den är Inte farlig... O jag säger till honom att de är en konstig sked så han inte ska säga att han får leka med knivar hos fammoo =)



 


Jag "hatar" när man har träföremål i munnen sådär, Jag ryyyyyser men jag va ju tvungen att ta lite bilder på skatten...



 


Självklart så har han sina flaskor... Lik fammoo med sin vattenflaska.



 


Jag blev så full i fniss, för han drog hela tiden upp byxbenen o gick så... Jag trodde först att dom åkte upp så jag drog ner dom. Men jag förstod ganska snabbt att de va så han ville ha de  =)



 


Här ser de ut som han bara har 1½ ben...



 


Teddy försökte få sig en liten sovstund ute i hallen, men Liam ville mata honom =)


Teddy somnade strax efter...



 


Efter kvällsmat, dusch/lek så va de dags för lite lördagsgodis... Chips - pringels ska de va... Gott gott tycker Liam o frågar om fammoo oxo vill smaka. Men jag tackade nej =)


Jag Älskar den här bilden



 


Gapa stort  =)



 


Fammoo titta de är möööööcke möööcke chips säger han o formar munnen som en liten fågel =)



 


Den här bilden skulle mamma o pappa Inte se egentligen, men ja han fick inte fortsätta att doppa  =)   *fniss*



 


Ok,,, en bild till då  =)



 


Jag älskar dessa bilder när dom har små droppar på hakan =)



 


Nu började han bli mätt, så istället för att lasta in så spottade hen ut chipsen....



 


O givetvis visste han om att han va busig när han spottade ut dom. Han log sådär jättebusigt när jag sa till honom att man inte får göra så.....



 


Vi hade en otrologt mysig helg med mycket bus. Jag vet att jag har sagt de många många gånger att han är så duktig.. Ja han är jätteduktig, men han är både högt o lågt......


De blev ändå inte så jobbigt för han kunde ta sig för mycket själv.


Han älskar ju att spela piano, o han sjöng så de stod härliga till. Jag filmade honom lite,,, synd att jag inte kan lägga ut de här så ni får se det jag upplever med honom.


Han höll på att slita ner mina gardiner i vardagsrummet, han plockade bort tyngderna i gardinerna o skrattade så gott för han visste att de va så fel.


Han möblerade om mina köksstolar. Ja han pillar på precis allt.


Mycket handlade om snoppen i helgen, Liam har snopp, Teddy har snopp, Snobben har snopp, Pappa har snopp o fammoo har snopp..


- Nää fammoo har ingen snopp...


De är lite roligt när dom kommer på olika saker. Många gånger tittade jag bara på honom o tyckte att de va lite "läskigt" att han har ett så stort ordförråd, att han är så verbal o duktig för sin ålder.


Han är en liten liten människa,, men man tar honom för att vara äldre många gånger.


Först kunde han inte säga farmor, utan de va mammoo, som sen blev till fammoo o nu är de fämmoo...


Vid ett tillfälle som han satte sig i fåtöljen sa han ;


- Hej fammoos lilla älskling...


Ja , de är ju precis så jag säger...


Skryter jag mycket ?


Ja, de kanske jag gör.... O de tänker jag fortsätta med för jag är så stolt över min lilla familj...


Ni ska få se nåt annat sen.. O där är jag så stolt så jag nästan spricker...


 


Toodles & Tassels  ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar