Bloggintresserade

måndag 27 december 2010

Mat, smaker / GBP

 


Nu har jag ätit jättegod mat. De blev mat över från igår inne hos mamma så de åt jag nu oxo..


Vissa maträtter är godare dagen efter när de har fått goffa till sig lite.


Det är lustigt,, sen operationen tycker jag om sånt som jag inte gillade innan.. Vissa saker klarar jag t o m av att äta som jag inte klarade innan.


Innan gillade jag inte brysselkål, men jag smakade igår hos mamma o de va så gott. Tog de idag oxo,, jag åt dom istället för potatis.


Paprika va nåt jag inte klarade av innan, de va för starkt så jag fick magkatarr.. Nu kan jag äta de oxo.


Smakerna är mycket starkare än innan. Jag riktigt njuter när jag äter, de har jag inte gjort på många år.. Då har jag bara slängt i mig maten o knappt tuggat den.


Operationen har bara varit positiv. O jag blir så glad när jag mår dåligt om jag äter för fort eller slarvar att tugga maten ordentligt.


Jag har fortfarande inte testat för fet eller för söt mat så där vet jag inte hur jag reagerar.. Men jag hoppas att jag blir jättedålig den dagen jag provar,,, ja Om jag äter för mycket. Lite måste man ju få unna sig.


Efterrätten igår va lite söt o lite fet, men inte överdrivet.. O de gick bra...


Oj nu ringer Liam, så nu ska jag prata med honom...


 


Toodles   <3


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar