Bloggintresserade

torsdag 23 december 2010

Ägna En Tanke Till Dom Mindre Lyckligt Lottade

 


Ja hörrni,,, nu är det snart morgon dagen som dom flesta har väntat på länge.


Julafton, gemenskap, värme, kärlek, mat, tomte, julklappar osv.. Men det är dom lyckligt lottade...


Dom mindre lyckligt lottade har kanske ingen att vara med, många har inget hem o ingen mat. Många sitter med sina tankar o mår dåligt, många gråter o längtar efter närhet o värme.


Jag brukar tänka på detta när det är såna här högtider (inte bara högtider) då man slösar med allt ....


Vi sitter o vräker i oss ,, o de vi inte vill ha kastar vi hur lätt som helst. Medans den ensamme, hungrige längtar efter lite mat o tak över huvet.


Jag vet att våra tankar Inte hjälper dom mindre lyckligt lottade,,,, men jag undrar i alla fall Om det är andra som tänker på dessa människor ?


Självklart är jag jätteglad för precis Allt jag har o Allt jag får vara med om. O jag är mycket tacksam...


Jag ska inte sticka under stolen med att jag älskar att få julklappar, att få äta god mat .. O få ett kort när jag fyller år.. Skulle jag Inte få de så går världen Inte under för de...


Jag tycker att dom flesta köper alldeles för mycket som man sen inte har nån användning för.


Men nu ska jag inte bli tråkig o dyster, de är jag tillräckligt ändå =)


Nu ska jag fylla på muggen så jag får i mig lite mer kaffe.


Ha en bra dag o glöm Inte att släcka ljusen... Va rädda om er.


 


Puss I Pannan  


 

2 kommentarer:

  1. Visst skall vi vara tacksamma för det vi har.... Julkramar....

    SvaraRadera
  2. Ja, vi ska vara tacksamma för de vi har.. Ha en fin kväll kramkram ♥

    SvaraRadera