Bloggintresserade

torsdag 23 december 2010

Skinkan - FågelGodisPåSpett / Bilder

 


Nu är jag klar i köket... Jag har precis tagit ut skinkan ur ugnen.. Den ser inte klok ut... Den delade sig i 2 större delar o 3 mindre  =/


Men de är ju smaken de hänger på... Så den har jag inte tagit kort på....


Däremot så har jag gjort lite godis till fåglarna... Jag smälte cocos fett ,, tog nötter o äpplen. Jag hackade både nötterna o äpplena i lite mindre bitar som jag blandade ner i fettet ...


Ställde in de i kylen så de fick stelna till lite sen formade jag dom till bollar som jag trädde på en pinne..


Jag skivade lite äpplen oxo som jag oxo satte på spetten.. Jag har inte hunnit hänga upp dom, jag får försöka göra de i morgon.. Nu ligger dom på bordet så fåglarna kan ändå ta om dom vill ha..


Så nu är jag nöjd med mitt stök för ikväll. Nu ska jag bara vänta på att skinkan ska svalna lite så jag kan ta mig en skink-knäcke .. Muuuuuuummmmms....


I morgon kommer sonen o hämtar mig ,,, ja sen kör dom hem mig när dom ska till hans pappa frampå förkvällen.


Det ska bli roligt att fira julen med dom. Men jag kommer att sakna Sanna, Linus o Tilda ♥


Linus o Tilda kom hit innan så vi bytte klappar.. Jag ska spara deras julklappar tills jag kommer hem igen.. Vill öppna dom för mig själv..


Ha en mysig kväll allesammans   ♥


 



 



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar