Bloggintresserade

fredag 3 december 2010

Etnisk plastikkirurgi / Mobbing

 


Igår kväll tittade jag på tv1, det handlade om människor som blir mobbade för sitt utseende så till den grad att dom inte kan leva med sig själva o sitt utseende utan gör plastik operationer.


Människan är hemsk på många olika sätt. O jag blir på ren svenska rent ut sagt förbannad att man inte kan få vara den person som man föddes till.


En Indisk kvinna va alldeles för mörk i hyn o de är en mycket låg status, en fattig status. Hon vill bli vit, hon testade många olika krämer som hon inte ens visste va dom innehöll.


En annan kvinna hade fel näsa, det va en fattigmans näsa.


En Indisk kille ville göra om hela sitt ansikte för att se mer europeisk ut. Han ville få bort de knubbiga kinderna som många Indier har , fixa näsan o nåt mer som jag inte kommer ihåg.


Allt detta orsakas av  v i d r i g a  människor, människor som mobbar sin omgivning o även sin egna "ras".


Sen finns de människor som dömmer dessa människor som redan mår dåligt o tar till plastik operetionerna för att kunna må bättre ,,, o trycker ner dom för att dom Inte kan stå för vilka dom är osv.


Alltså,,, hur ska en människa som blir mobbad, utfryst, nedtryckt kunna  t r i v a s  med sig själv ?


Jag förstår dom som tar till operationerna för att komma undan mobbarna, misshandlarna.


OM dessa idioter inte fanns skulle bra många människor må betydligt bättre.


ALLA har rätt att ha sin plats på jorden  U t a n  att bli mobbad, misshandlad för sitt utseende eller sin ras.


Jag blir så illa berörd när jag ser sånt här. Det är skrämmande, så jag blir mörkrädd.


 


Tänk på detta OM Du någon gång mobbar, det kan hända Dig, Dina barn eller någon i Din familj.


 


Toodles  ♥

2 kommentarer:

  1. Fy, så skrämmande. Tyvärr har mobbing funnits i alla tider och kommer att fortsätta. Vi kan inte frälsa jorden. Men vi kan uppmärksamma och informera. Förr hette det att man retades. Mulades med snöbollar med grus i så att glasögonen gick sönder. Ingen tog tag i det då. Men, allting blir bara sofistikerat värre. Usch. Fredagskramar till dig och de dina. Geddan ♥

    SvaraRadera
  2. Jo tacka vet jag dom gamla hederliga snöbollarna OM de nu ska vara på det sättet. Nä nu är de järnrör o ännu värre saker dom tar till. Jag förstår inte varför de ska vara så svårt att ta tag i de för ? Börja med skolorna NU, varför blunda hela tiden ? De är hemskt. Jag har sagt ifrån i skolan,, jag kan skriva om de en dag OM jag inte glömmer bort de. Men de va fruktansvärt. Ha de gott kramkram till er oxo ♥

    SvaraRadera