Bloggintresserade

fredag 31 december 2010

Det gågna året !!!

Vad har hänt ??


Det är väl egentligen inte så mycket som har hänt, men de som har hänt har hänt med dunderbrak.


 


Har haft Liam mycket, o det är jag så innerligt glad o tacksam för. Han ger mig så mycket energi o kärlek, så de är som vilken medicin som helst.


Jag är så innerligt tacksam för min familj, Marcus, Nina o Liam.


Mamma, Sanna, Linus o Tilda.. Syrran o hennes man.


Mina vänner i min närhet, ni mina vänner här på bloggen/nätet.


Tack till Er alla för detta år 2010.


 


Detta året har jag även gjort en stor operation. En gastric bypass. Jag har i flera år velat fram o tillbaka, men sen insåg jag att jag inte hade några val om jag ville fortsätta att leva.


Jag åkte till Värnamo o träffade läkaren som mumlade mest. Jag blev lite skraj att de va Han som skulle operera mig ?


Ja visst va de han,, de visade sig att han va en toppenläkare. Inte bara för att operationen lyckades utan för allt även runt omkring.


Även där har jag haft ett underbart stöd av min familj.. Men även av Annica som jag lärde känna pga detta vilket jag är så glad för.


Jag är jätteglad att jag har henne, o jag hoppas att hon vet det.


Allt efter min operation har gått oförskämt bra, jag mår toppen vilket jag Inte har gjort på många ,,,, många år.


Det sista hade jag ingen lust alls.. Det va mycket som spelade in, men jag va inte alls glad på livet.


Nu har jag tagit tillbaka mitt liv o tänker leva de. Jag vill finnas till för andra, men även för mig själv.


De är nåt jag har lärt mig att jag måste först o främst må bra för att kunna stötta andra.


Det är mycket mer jag har lärt om mig själv detta året. Vissa saker är jag inte alls nöjd eller glad för, men jag är glad att jag vågar säga ifrån.


Jag hoppas inte att det ska behövas nåt mer, utan att de bara ska finnas glädje o kärlek även där.


 


Det är ju oxo så att flera nära har gått bort. En gammal vän som jag fick tillbaka kontakten med i slutet i år, men mer hann vi inte för hon va sjuk o tyvärr dog hon för ett tag sen. Livet är orättvist min vän. Men nu slipper du lida mer.


Det är även i släkten som inte finns kvar längre. En ung tjej rycktes bort hastigt. En man som har varit sjuk i många år, de va nog skönast för honom att han fick somna in. Men det är ju alltid jobbigt för dom som lever kvar.


Jag har alltid haft de jobbigt på nyårsafton, gråtit o mått allmänt dåligt. Så många tankar som far genom huvet.


Jag har längtat så fruktansvärt mycket tillbaka till den tiden då Marcus va mindre o va hos mig. Jag har gråtit o önskat mig just den tiden.


Jag saknar honom så fruktansvärt mycket så de gör ont i mig. Jag vet att han är vuxen o har en egen familj, o de gör mig både glad o stolt men det är fortfarande tomt utan honom. Det kommer det alltid att vara.


Marcus,,, jag Älskar Dig till månen o tillbaka. Du betyder allt för mig ♥


Det gör visst fortfarande lite ont i mitt hjärta...............


 


Önskar Er Ett Gott Slut 2010  ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar