Bloggintresserade

söndag 12 december 2010

Låg i respirator / Mardröm

 


Jag håller på att göra fint på mitt Cafe Altanen. Vi har haft några gäster, o jag ser att några är på väg in.


Stora män, dom ser lite farliga ut. Men jag är inte ensam på Cafet vi är några stycken.


Jag känner mig orolig o vänder mig om o där står en av männen med en stor kniv.


Han stirrar på mig o jag frågar vad han vill ?


Dom vill ha pengarna,,, alla pengar. Men jag fick säga att vi inte hade haft så många kunder men dom fick ta dom pengarna som fanns.


Han envisades med att vi säkert hade ett kassaskåp gömt, så han o dom andra blev helt galna.


En av männen sköt en i personalen, mannen som stod jämte mig höjde sakta sin stora kniv o förde den mot min hals.


Jag försökte förklara att dom pengar som finns är dom som ni ser i kassan. De finns inga gömmor.


Rasande stack han kniven i halsen på mig,,, på sidan av halsen o de gjorde fruktansvärt ont.


Jag kan riktigt känna hur de känns. Jag föll till golvet, jag kände hur andetagen blev färre o färre. Rummet o allt runt omkring började ljusna, de blev liksom vitt. Jag hörde röster, men dom va långt bort.


Jag kämpade förtvivlat med att få luft, men allt bara blev mattare o mattare.


Efter ett tag kvicknade jag till, då hade ambulansmännen kommit dit. Männen hade gripits.


En hade dött, personen som blev skjuten, dom andra fick lättare skador.


Nästa gång jag kvicknade till va jag på sjukhuset med slangar överallt. Dom hade lagt mig i en respirator o medan jag ligger där så kommer dom in med pappa på samma sal. O som i alla drömmar jag drömmer om honom är han sjuk o ska dö,,,,, igen.


Varför dom tog in honom till mig när jag själv va så dålig vet jag inte.... Läkararna kämpade för att hålla mig vid liv. Jag hörde hur de tisslades o tasslades med personalen. Jag hörde efter ett tag att pappa hade dött,,,,,,,,,,, igen. Men dom ville inget säga för dom va rädda för hur jag skulle ta de.


Där ligger jag o är jättedålig o ser allt som dom gör med pappa o allt dom säger.  Dom tror inte att jag ser eller hör detta.


Jag kommer inte ihåg hur mardrömmen slutade, men detta är vad som hände inatt i min dröm....... I min Mardröm.


Jag förstår inte varför jag drömmer sånt här ? De är jättejobbigt. De är så verkligt så de känns nästan som jag har varit med om de, jag tänker på de hela dan sen.


Hur f-n blir jag kvitt mina mardrömmar ???


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar