Bloggintresserade

onsdag 20 juni 2007

Trodde inte att jag

skulle komma iväg i dag till Stadsparken.. Jag har så ont. Men det har gått bra i alla fall. Kan ju säga att jag är helt slut nu.


Det har varit en underbar dag. En heldag. Kom hem vid sextiden.


Vi har kollat på djuren, matat fåglarna, fikat, lekt i lekparken, busat, fotat, gått o gått.


Vi va även inne på fågel museet. Jag visste inte ens att de fanns  =)  har inte varit där på många år.


Det va jättefina fåglar, men jag tycker inte om att dom är uppstoppade.


Sen gick vi till dom "levande" fåglarna. Änderna, Måsarna, o Småpippisarna.. Jag skulle kunna stå o mata dom en hel dag, jag tycker att det är så mysigt. Dom är så tama. Vet inte hur många gånger dom tuggade på naglarna i stället. Duvorna som är så fina.  O and bebisar oxå  =)   För att inte tala om skator o kråkor, blaah.


Sen gick vi vidare till Lammen o Getterna. Vi stod o tittade på dom en bra stund, men man kunde nästan tro att de va jag o Tilda som stod i inhängnaden i stället på deras sätt att titta på oss =)  som vi skrattade.


Vi gick vidare till hästarna. Två hästar o ett föl. Söta men inte mycket att ha. Trodde nog att de skulle vara lite mer... Ja visst ja,, de va ju hönor innan vi stannde till vid lammen.


Ja sen va de inte mycket mer. Vi gick ner på Astrid Lindgrens stigen. Oj de va inte lätt att ta sig ner där. Ja de är inget svårt för en som har lätt att gå, men man ska inte gå där OM man har ont . Jag visste ju att jag skulle komma ner på nåt sätt  =)  Så jag sa till Tilda att om jag ramlar nu så kommer jag inte att kunna köra bilen hem, då får du göra de.. Ja visst svarar hon precis som om de inte va nåt.


Sen hamnade vi i lekparken. Oj oj oj vad vi höll i gång, ja de va ju mest Tilda. Hon klättrade, hoppade, åkte kana mm. Sen sa hon när hon va uppe på en ställning - OM jag ramlar ner här nu så får du köra bilen hem... Tanten jämte mig tittade o jag bara skrattade.. =)


Efter de så åkte vi till McDonalds o käkade. Det smakade så gott. De va väl bara för att vi hade hållit i gång i flera timmar.


Stannade till på vägen hem o köpte lite mjölk, orkade inte handla i dag. Jag är så trött nu så ögonen går i kors på mig.


Nu är Tilda o mormor nere vid Åsasjön, det va visst något där för barn/ungdomar.


O jag ska ut med Lilleman lite. Sen blir de duschen, så skönt de ska bli.....


Ska kolla bilderna sen, redigera dom o se om jag lägger in några. Ja nån lägger jag ju in...


OM ni har haft hälften så mysigt som vi har haft i dag så har ni haft det underbart...


Puss I Pannan


 

5 kommentarer:

  1. 000000000000000000020 juni 2007 kl. 21:46

    för att säja natti och gokväll ;) Kramis.

    SvaraRadera
  2. haft det jätte mysigt,med mamma och mina barn i dag, så jag är också trött! God natt på dej, och sov så gott! Kanske somnar du i tid i dag! Kramar

    SvaraRadera
  3. bloggen avslutad21 juni 2007 kl. 00:04

    haft minst lika bra dag,. kul vara tillbaka med,. sov så gott , när du somnar,. kramar

    SvaraRadera
  4. Ja fan det var en hel dag det*L*Så nu ska du väl kunna sova som en stock*L*God natt och sov gott på dej/kram kram..

    SvaraRadera
  5. relation ni har du o Tilda....njuter när du berättar om hur ni har en egen trygghet med varann...speciellt alla fundigehetr i språket..haha..Göttigt/nattiiiiiiii/B

    SvaraRadera