Bloggintresserade

tisdag 19 juni 2007

Pilsk Hund =/

Har tittat runt lite i era bloggar, men har inte kunnat kommentera nåt.. Varför blir jag inte förvånad ?


Dom sista dagarna har varit lite tunga. Kan ju ärligt erkänna att min söta goa lille hund o jag är inte bästa kompisar nu.


Jag tror inte att jag ljuger om jag säger att han har väckt mig så gott som varje timme, ja när jag äntligen fick somna vill säga. Han mufflar, puttas, gråter, ylar, skäller you name it. He does it.


Nu är det bara två pudlar kvar i löpet. Ja i vårat lilla område vill säga, sen finns det ganska många tikar runt omkring... Ljuvligt...


Jag kommer inte lägga ner några pengar på en kastrering, för sist han fick hormon sprutan så hjälpte den inte. Då tror inte veterinären heller att han blir bättre när han har kastrerats. Eftersom han är kryptokid o ena testikeln ligger kvar i ljumsken så kan de hända att de blir en tumör av den. Då får jag ändå kastrera honom. Nu gör dom de inte, ja jag får inte hjälp från försäkringen... Han ska vara SJUK FÖRST o kosta ännu mer pengar. Dumhuven. Det blir ju ett större ingrepp än vanligt eftersom dom måste öppna ljumsken på honom, därav blir det dyrare. Jag vill väldigt gärna kastrera honom så han inte ska kunna få cancer, men dom tycker inte heller att man ska göra det som läget är nu, sen att de kostar mer för min del. Dessa jädrans pengar. (jo jag visste vad jag gav mig in i när jag skaffade hund, men inte att han skulle bli stammis hos vetten) O en massa gallematias blev de nu oxå  =)


Det är ju för f-n synd om honom. Han lider som bara den. Men den här gången har han varit jättejobbig. Så jag tycker att det är jobbigt. Hahaha veterinären sa till mig en gång att han va översexuell  ???? Snacka om att jag såg ut som en fågelholk då.


I morgon ska jag komma i från lite. Jag o Tilda ska till Stadsparken o mysa.. Ja om inget annat inträffar. Det ska bli roligt.


Har pratat med Anita, hon har det bra på landet. Dom hade visst haft åska i dag. Trodde de skulle bli det här oxå, men inte än. Det kanske kommer  =)  Känns nästan så.


Nu får jag allt gå ut en stund annars somnar jag. Undra om det är nåt bra på tv ?


Får se om jag kan kommentera lite hos er senare..


Ha de gott, blogga lugnt


Puss I Pannan


 

4 kommentarer:

  1. mor och hund översexuella;-)

    SvaraRadera
  2. stackare,. Min dotter har i dag blivit hundägare till en kinesisk naken hund/papiljon,. bedårande söt. 8 veckor,. Så vi ska hämta den nästa vecka,. ha nu en skön kväll,. kram,.

    SvaraRadera
  3. Självklart,,,, du vet mina händer trevande efter dig =) puss

    SvaraRadera
  4. Ja han har de inte lätt. Våran lilla pinkerunda som tar 10 min,,, kan ta upp till de att mitt blodtryck blir 300...... =/ Grattis till den lilla/e.... Så mysigt.. Tänk en liten bebbemage att pussa på... Jag hämtade Teddy på dagen 8 veckor jag glömmer den inte i första taget.. Ha de gott kram kram

    SvaraRadera