Bloggintresserade

tisdag 19 juni 2007

Nej ,det handlar inte om kärlek till någon man

Jag la mig tidigt, men inte har jag kunnat somna för de. Jag blir heligt förbannad snart. Ja inte riktigt än  =)


Precis när jag hade lagt mig så ringde Nina ,, vi pratade länge, det va jättemysigt. Nu är det snart dags att lämna tillbaka kameran, men det gör jag inte med glädje  =) Jo de gör jag, för jag är så glad att jag har fått låna den så länge.  (det va inte därför som jag inte kunde somna)


 


Jag har sån oro i kroppen. Tänker mycket. Funderar på hur saker o ting blivit som dom blev ?!


Hur det kan förändras, det är som dag o natt. Från att ha varit Vi, så är det i stället Du o Jag.


Nej , det handlar inte om kärlek till någon man (ja absolut inte kvinna heller), jag önskar att det hade gjort de, det hade varit så mycket enklare.


Vissa dagar är det som vanligt, hur underbart som helt. Det är dom dagarna Du vill. Resten av tiden vill jag helst ska försvinna. Försvinna till dina Du-dagar.


Vad jag än gör så blir det fel. Älskar jag dig så kväver jag dig. När du "såg" mig så blev du plötsligt upptagen, när jag "gick" blev du tillgänglig.


Vad är det som gör att allt är så jobbigt ? Jag har gjort precis som Du vill.  Det är nästan alltid på dina villkor - för det är ju dom chanserna jag har att få vara nära dig eller höra din röst.


Det är tur att Du behöver mig ibland även om det inte är under dom bästa omständigheterna. Men dom gångerna är Du go o tacksam. Du t om älskar mig.


 


Jag Älskar Dig till månen o tillbaka


 


Satt o läste lite på min hemsida o det fick mig att tänka tillbaka några år då jag skrev den här dikten.


 



Rosen

 

Jag känner mig som en vacker ros
Får jag vatten och näring, så är jag
lycklig.
Ger du mig din kärlek så ser du mig i full blom.
Glömmer du bort mig, mår jag inte bra.
Tar vattnet slut, så tappar jag mina kronblad.
Tar kärleken slut, då har jag inte orken att
hålla mig uppe.

Till slut så vissnar jag och
tynar bort.

 

(Anneli 12 okt 03)

 


Nu ska jag försöka sova lite. Får se vad som händer i dag. Allt kan hända när Tilda är här  =)


Tittar runt bland bloggarna senare i dag. Hoppas att ni drömmer sött nu. Ha en härlig dag .


Puss I Pannan

2 kommentarer:

  1. kärleken den kärleken...så ljuv så bitter /bless you

    SvaraRadera
  2. 000000000000000000019 juni 2007 kl. 11:48

    kärlek skrumpnar man ihop...Sätter ja in min fot blir ja säkert fotad...därbak!!! Hehe. Ha en bra da,när du nu vaknar.Sömntuta ;) Tusen kramisar...

    SvaraRadera