Bloggintresserade

lördag 8 september 2007

Vilken härlig dag










 

     

     


Hojsan.

Ja då är kalaset över, det gick inte räkna hur många vi var, för INGEN satt stilla  =)

Men vi va absolut inte alla där, väldigt synd. Jag har inte varit med på några år, så

det va jätteroligt att träffa dom. Som sagt, hälften känner jag inte igen, o de är inte ens

lönt att köra med utfrågning, för de kommer jag inte ihåg ändå, sen växer släkten hela tiden ,,,

tack o lov hehehe..

Jag åkte inte samtidigt som mamma o syrran utan jag kom en stund efter. Så dom gick tipspromenaden

när jag kom dit. Mamma vann , men jag kommer inte ihåg vilken plats hon kom på.

Ja barnen hade ju en egen, så Linus o Tilda vann oxå. Jo visst ja, syrran vann ju oxå. så Sanna fick hennes

godispåse...

Vi pratade hit o dit, åt två goda pajer som mamma hade bakat, sallad som syrran hade gjort, o

mina muffins som jag bakade igår. Dom blev jättegoda. Men fy fasen säger jag, jag kunde inte ens sitta

o skriva nåt sen. Jag klarar inte av att stå vid spisen/diskbänken.  Jag gjorde mega muffins, på en dubbel sats fick

jag bara 20 st. Jag vet inte hur många som finns kvar. Men några finns de.

Sen va de femkamp. T om jag kunde vara med, det va inget svårt som att springa lyfta osv. Kasta lite småbollar, träklossar, titta på en bild i 15 sekunder, sen skulle man ju minnas så mycket som möjligt blah, kasta boll i hink, slå golfboll i en nätkasse. Golfbollen klarade jag inte av, fan de va ju tungt med klubban, handlederna vek sig nästan.

Men kul va de. Vi åkte hem innan alla va klara så jag vet inte vem som vann där. Det blev så bara för att alla kunde

inte göra klart för det började åska så in i håvete.. Så mycket har det inte åskat på hela våren o sommaren tillsammans.

Jädrans blixtrar, jag va livrädd så jag sprang in. Ja alla gick ju in, så det va därför som alla inte gjorde kampen tillsammans..  Hoppas att det har lugnat ner sig nu.

Hur som helst så har det varit en underbar dag o jag är så trött.

Det va lite ledsamt för jag saknade en av mina goe gubbar. Bertil , han dog för nåt år sen, ja jag kommer inte

ihåg när det va. Jag har inte varit med sen han gick bort, så det kändes konstigt, det va alltid Bertil o Sven som jag

myste/myser med. Sven är Bertils bror, han är oxå en going.

Ja de va många goa gubbar som man fick kramas med. Dom ska inte tro att dom kommer undan de heller.....

 

Stackars Tilda hade väl inte så roligt, ja roligt hade hon väl , men det va lite jobbigt för henne för hon va inte pigg.

Hon har fått sån hosta, ont i halsen, jag vet inte om hon hade feber. Sanna har haft de oxå. Vet inte om Linus har klarat sig.

 

Ringde till Marcus när jag kom hem o pratade med honom en stund. Han hjälpte mig så jag kunde

spara mina tel nr i mobilen nu när jag ska få ett nytt sim-kort. Fasen jag är helt 0;ad när de gäller mobiler.

Han mådde bra, men det slutade med att han va irreterad på mig. Jag förstår inte varför ,,, det är ofta så..

Han vet inte hur mycket det sårar.

 

Nä gott folk, jag hoppas att ni har haft en bra dag.

Nu ska jag krypa ner under täcket en stund o bara vila ögonen lite  =)

Oj oj oj vad kroppen kommer att få betala för muffinsbakandet i går o kalaset i dag. Men roligt hade jag.

Ha en trevlig kväll.

Puss I Pannan

 

ps,, jag har ju tagit lite bilder, dom flesta blev bra, men tyvärr så har jag inte frågat alla om de är ok att lägga ut dom.

får se om jag hittar någon som jag kan lägga ut sen.

2 kommentarer:

  1. 00000000000000000008 september 2007 kl. 22:32

    De va en LÅÅÅÅNG da detta,de syns,hehe..Glad att du kunde va mä. Å du! Släng hit ena muffins,va? Nattikramen på dej.Hoppas du inte får alltför ont efter detta...

    SvaraRadera
  2. att det inte betalar sej för mycket bara! Så du får jättejobbigt! Man ska ju ha lön för mödan och inte straffas! Men din sjukdom, kan du ju inte koppla bort tyvärr! men du bakade med hjärtat, och det är gott nog! Nattakramar

    SvaraRadera