Bloggintresserade

tisdag 11 september 2007

Va har jag barn ?










 

Solen skiner - himlen är blå klapp klapp

Va de är skönt att leva då......

Soligt o härligt väder har det varit i dag, Ja ok kanske inte hela dan

men nu på eftermiddagen o kvällen.

Tilda o jag har spelat monopol med våra egna regler eftersom vi inte har hittat några andra.

De är inte lätt att fatta när man är gammal  =)

 

Innan skulle syrran komma o hämta Tilda så vi stod utanför exakt den tiden syrran hade

bestämt. De är lika bra annars vet ingen vad som kan hända  =)

Vi vänta o vänta,,, vi väntade lite till o ännu längre.

Jag frågade Tilda vilken väg hon trodde syrran skulle komma i från ?

Hon pekade åt vänster, o jag gissade rakt fram, så vi stod o tittade efter henne.

Inget bil ...  Ingen syster..

De är konstigt sa jag att när vi har en tid att passa så ska vi banne mig stå ute o vänta annars

åker hon, men tänk om vi skulle gå nu för hon inte passade tiden själv.  Tilda skrattade.

 

Till slut så vänder sig Tilda om o ser en bil komma åt helt fel håll, ja efter våra gissningar.

- De va väldans va fort mamma kör.

- Jaaa, men är de mamma då ?

- Ser inte ..

- Jooo de är mamma.

- Tänk om hon har glömt mig som hon gjorde i går när hon skulle hämta mig ?

O vi skrattar.

Syrran vevar ner fönstret o säger, jag hann till TSK, hoppade ut ur bilen. När jag kom på att

jag hade GLÖMT Matilda.... 

- Ja ni är f-n inte kloka.

Syrrans sambo glömde både syrran o Sanna på A6 en gång för längesen, han bara åkte i från dom.

I går skulle hon hämta Tilda efter jobbet, hon hade brått hem för deras nya

soffa skulle komma.

Då kom hon oxå en skjuten ur en kanon, f-n jag va ända hemma när jag kom på

att jag glömde Matilda..

Likadant gjorde hon i dag..

 

Ja nu vet ni hur våran familj fungerar. Det är inte bara jag som är en virrpanna.....

Fattade ni nåt ? hahahaha knappt jag gjorde..

 

Jag måste berätta en sak, jag loggade in på vilda nu o läste ett mail som jag fått.

Det stod så här ;

 

en avspeglande klar fin bild ifrån ditt ögas iris.
Fin klarhet = bra optik.
Hur många "mp" har din kamera?

Är du egen designer?

Mvh   xxxxxxxx

 

Jättekul,,  Men jag blir alltid lika glad när ni oxå säger fina saker ju...

 

Jahaa på tal om ärtsoppa, så har jag beställt en bh o trosa på nätet.  Får väl se om jag kan klämma ner

tuttisarna i kassarna sen. Blir väl värre med röven, ja att få ner den menar jag  =)

Gör inget, de kostar inte så mycket.   Tänkte beställa ett par kängor oxå med inbyggda isbroddar. Det är livsfarligt att

gå ute när det är halt särskilt när man heter Anneli.... Jo visst. Kommer inte ihåg en vinter som jag INTE har drattat på ändan när jag

har varit ute med Teddy. Så nu tar jag de säkra före de osäkra.

 

Nä nu är det färdig tjatat. Nu ska de bli intressant att se OM det går att publicera detta..

Ha en fin kväll.

Puss I Pannan







 



 

    

 

7 kommentarer:

  1. Roande och lätt förvirrande läsning! Go kväll!

    SvaraRadera
  2. 000000000000000000011 september 2007 kl. 21:27

    lätt hänt! De där med att glömma menar ja,hehe.Ja har åxå garderat mej med dubbar så nu kan man gå som på räls när isen lägger sej som ett förrädiskt skikt över sommarväglaget..brrr,gillar INTE vintern..De e lååångt dit va? Du hinner ha en go kväll först,vännen.KRAAAM :)

    SvaraRadera
  3. alldeles utmärkt. Kul att läsa din blogg, jag brukar få mig flera skratt till livs. Tack för din kommentar, det var ord och inga visor, jag gillade det, fast jag aldrig skulle våga säga det själv. Ha en bra kväll. Kram!

    SvaraRadera
  4. Kläm ner det du har du, det gör jag. BH:n sitter bra men jeansen?
    Har fått makulera mina 4 sista blogginlägg för att få in det sista på rätt plats. Varför kan vi inte "placera om" dem om de kommer fel och varför är de så svåra att "få iväg" på en gång. Ska se om nya bloggverksamhetn skiter sig? Skittekniker! Kraaam!

    SvaraRadera
  5. ja , jag kan säga så eftersom jag ligger risigt till själv vad det gäller att hålla i sär begreppen vad är viktigast att göra först. Har också glömt barn i affären när jag gått därifrån...som tur e kom jag på det efter en stund. Tur att du har sanna som städar åt dig...Gnattikramar/Blessing

    SvaraRadera
  6. sov gott inatt å lägg tankar i nattduks bords lådan så du får vara ifred en stund :)
    kram

    SvaraRadera
  7. ...nä kidsen har jag aldrig glömt. Har däremot en bekant som tog bilen till affären, handlade för kalas och släpade 6 fulla kassar hem och ringe sedan och anmälde bilen som stulen.

    SvaraRadera