Bloggintresserade

söndag 9 september 2007

God Morgon =)

 








   

 

   


Mitt i natten, ja de är snart morgon. Än är fåglarna tysta o Teddy ligger o drömmer.

Tackade aldrig innan för era goa kommentarer, man blir alltid glad när man läser dom.

 

Förra natten så hade jag en konstig dröm.

Jag drömde i alla fall att en av mina grannar sa till mig att vi skulle åka

till stan o att jag måste följa med. När vi kommer till stan så säger hon att vi måste med

en båt som ska gå NU... De va panik. Hon träffade någon ombord o jag kände mig utanför.

Jag fattade inget. Hade inga kläder eller pengar eller nåt med mig, visste ju inte att

vi skulle som hon berättade på båten till Damnark...

Jag frågade henne vad vi skulle där o göra ? Men det fick jag inte veta förrns vi

var där. Jag hatar att åka båt, jag blir så sjösjuk, ja jag är helt enkelt livrädd att vara ute

på djupt vatten.

När vi är i Danmark säger hon att vi ska transportera en fånge tillbaka till Sverige. Sure, varför ville

hon ha med mig för ? Jag blev orolig. Fången kommer jag inte ihåg vad han hade gjort

men de va nåt grovt för han fick inte gå med bara en polis till båten utan de va 10 st. O den f-n skulle vi,

hon o jag transportera tillbaka själva... När vi kom till fängelset så fick vi gå in i ett rum, som va som

en trädkoja. Vi stod där o väntade, sen ser vi från andra sidan att det är någon som kastar nåt

mot oss. Det smäller till o ryker utan bara fasen, så vi fick springa ut. Det va fången som ville

testa oss, o hade fått tillåtelse av polisen att göra de innan han skulle hoppa på båten.  Väl framme vid cellen så ser jag

vem fången är. Det lustiga är att jag har drömt om någon jag känner igen,  men jag tror inte att den personen lever längre

Jag är inte säker...

När vi går tillbaka till båten så går grannen o fången i från mig. Jag blev nervös för hon hade biljetterna.

Det va flera olika köer, så jag visste inte vilken jag skulle stå i. Men när jag går runt där så rätt va de är så

ser jag syrran o hennes familj, o några andra kompisar. Yes tänkte jag, jag kommer hem.

När jag ropade på dom andra så fortsatte dom bara att gå. Folket i kön blev helt tokiga

det va många som blev nedtrampade, jag oxå.  Jag kom fram till informationsdisken till slut där pratade jag med

flera. Dom kunde varken svenska eller engelska o jag fattade inte danska. Sen kom de en tant som pratade engelska

hon hade hört allt, så hon ville låna mig pengarna så jag kom hem. O jag lovade att jag skulle skicka

pengarna till henne så fort jag va hemma igen. Men när jag hade fått pengarna så försvann hon o jag fick ingen

adress.  Jag ville inte lämna informationen i fall hon skulle komma tillbaka för jag ville betala tillbaka.

Men jag hade inget annat val än att gå på båten.

På båten började fången att härja, slåss, ha i hjäl folk, men det fick grannen ta hand om själv för jag blev arg att

hon hade lämnat mig i sticket.

Ja om jag kom hem eller inte de vet jag inte. Så om tanten fick tillbaka sina pengar vet jag inte heller, men hade de hänt på riktigt så

hade hon fått tillbaka dom med ett gulligt brev till som tack. 

Hmmm undra varför jag alltid är ute o far eller flyttar. Drömmar är konstiga.

Nä tillbaka till sängen o krama kudden.

Puss I Pannan

3 kommentarer:

  1. ...och kännas så verkliga!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du fick sova se´n. Det var en typisk dröm, en så´n som nog betyder att du har mycket omkring dig som du måste fixa och dona med, samtidigt lite otrygg att det inte ska gå i lås att du ska irra bort dig och inte hinna med allt själv, och inte få ordning. Ha en fin söndag. Kram!

    SvaraRadera
  3. 00000000000000000009 september 2007 kl. 11:56

    tur att du vaknat efter en sån resa å inte irrat bort dej,skulle saknat dej nåt fruktansvärt... Kram på dej,vännen å ha en go sönda

    SvaraRadera