Bloggintresserade

torsdag 20 september 2007

Förbannade strulande hela tiden





Tänk vad tråkigt det skulle vara om allt flöt på så man slapp slåss för allt !!!!

När jag köpte min mobil så frågar jag en massa eftersom jag inte förstår riktigt

hur allt funkar.

Jag blev bunden ett år , betala bla bla / mån... Sedan när ett år har gått kan jag

gå tillbaka till mitt Comviq igen...

- Kostnadsfritt ?

- Ja

- Säkert att de går att byta ?

- Ja då de är inga problem.

- O de kostar inget att byta över igen eftersom jag vill ha med

mitt gamla tel nr ?

- Nej det kostar inget o det går att byta över.

 

Den 7;e gick mitt abonnemang ut med telia mobil. O jag sa till Comviq i god tid

att jag skulle byta över till kontant kort. Dom gjorde en inspelning, jag skulle t om få

200 kr på mitt kort som dom skulle skicka till mig i veckan.

- Det är inget mer jag ska göra nu då ?

- Nej då, det fixar vi härifrån.

- Är du säker på de ?

- Oh jaaa., du bara väntar på kortet.

- Men telia då, ?

- Det tar vi hand om, du behöver inte göra nåt.

- Härligt tusen tack....

Jag väntar o väntar - mitt i veckan har gått flera gånger om.

Jag ringde tillbaka till Comviq o fråga vad dom sysslar med.

Dom fattade inget.

Sen blev jag förbannad o sa att jag visste väl att det skulle strula.

Han bad mig vänta lite, han skulle kolla upp nåt. Kom tillbaka o sa att jag vet inte

varför det ligger kvar här . Det fanns en inspelning o allt va klart. Ja det

skulle vara klart, men dom hade inte skickat de.

Fick kortet till slut. Det skulle byta natten till i dag, men det har de inte gjort.

Har ringt Comviq o frågat vad jag ska göra ? Han va väldigt tafatt o mjäkig.

Har du pengar på kortet då ?

Jo jag skulle få 200 när jag bytte över. Men han såg inga pengar.

Nu blev jag lite arg o sa vad som hade sagts första gången jag ringde.

Ja men har du tankat på kortet då frågar han. Men herregud de har ju NI gjort säger jag ju.

Jo men dom får du inte än, du måste tanka på kortet själv sen tar de 1-2 veckor innan du får dom pengarna.

MEN SÄG DE DÅ FÖR FAN  - ja de sa jag till honom oxå.

Det funkade inte i alla fall, så jag fick ringa Telia där förklarar jag allt. Hon säger att mitt

nummer INTE finns kvar så de måste vara att den är bunden så kontakta försäljaren o hör med dom.

*nu är jag riktigt förbannad*

Ringer till onoff säger mitt o han säger att då är den väl bunden.

NEJ för fasen jag frågade allt sånt när jag köpte den jag ville inte vara bunden bla bla bla

Ok han kollade upp den o den va INTE bunden.

Ja men det funkar inte i alla fall. Då får du kontakta Comviq.

- Jahaaa de har jag gjort.

- Vad säger dom då ?

- Att jag ska kontakta Telia

- Ok, o vad säger dom då ?

- Att jag ska kontakta ER.

Han frågade om jag hade en till mobil så jag kunde testa om de va kortet de va fel på.

Så jag gick in till mamma. Jag frågade honom om det skulle funka eftersom jag inte hade

tankat på kortet..

- Ja men du, jag vill ju inte hjälpa konkurrenterna, de förstår du väl ?

- VA FAN NU GÖR DU MIG FÖRBANNAD menar du allvar ?

- Ja de får du ta med dom.

- Lägg av, jag vill bara veta OM det kommer att funka att sätta i kortet i mammas mobil

annars är de inte lönt att jag försöker.

- Jo men det ska komma upp Comviq i alla fall, men du kan inte ringa.

- VA DE SÅ JÄVLA SVÅRT ATT SÄGA ?

- Funkar de inte så får du komma upp med mobilen, för de kan vi inte ta via telefonen.

- Nää de förstår jag väl.

Avslutade samtalet o va heligt förbannad. Mitt kort funkade i mammas mobil, så nu är det bara

att åka upp så dom får titta på mobilen. O försäkringen som har gått ut.

Hoppas verkligen INTE att jag får betala för detta.

Pust... Ja då har det gått några timmar på detta.

 

Väntar på att Sanna ska komma, ska få städat i dag.  Härligt !!!

 

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe innan de kallnar.

Ha en bra dag.

 

Puss I pannan

5 kommentarer:

  1. 000000000000000000020 september 2007 kl. 16:48

    ja blev åxå trött,av att läsa om allt ditt strul,suck,det är inte lätt att få hjälp när det krånglar..hoppas verkligen att allt ordnar till sej,tillslut...Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas de löser sej....jag blev lite ilsk ja med när jag läste, kram på dej:)

    SvaraRadera
  3. Finns det gott om, både här och där du vännen. Hoppas dom fixat det åt dig. Kramis!

    SvaraRadera
  4. har halleboppa , funkar perfekt, fast jag nyss bytit mobil,.tack för hjälpen,. ha nu en fin kväll trots allt strul,. kram

    SvaraRadera
  5. En eloge till dig som ORKAR och tvingar jepparna att klämma ur sig ett svar! Att det ska vara så svårt för dom?
    Man blir ju alldeles vek i knäna när man läser om "teknikens under".... !

    SvaraRadera