Bloggintresserade

onsdag 26 september 2007

My Angel´s




 

Det blev inte mycket bättre av att åka o handla. Träffade på en där som jag känner.

X va väldigt snygg o fin, hurtig o glad, ja allt..

När jag frågade hur X mår så fick jag inte det svaret jag hade väntat mig.

Nu tror X att cancern har kommit tillbaka igen.. Fan de är så fruktansvärt.

Jag blir så lessen,, ja jag blev lessen när jag pratade med X så tårarna kom.

Man önskar ju inte livet av någon, men det finns gamla människor som har levt

hela sitt liv som bara vill få ett slut , medans unga människor inte

får leva klart sina liv.

Människor som har så mycket att ge o mycket att få tillbaka.

Jag beundrar dessa människor som är så starka, jag förstår inte va dom får

sin styrka i från ?

Jag håller tummarna att det inte kommer tillbaka,,, inte nu.


Javisst ja, Tilda sa nåt till mig innan när vi va ute med Teddy. Vi pratade om Mai & Mare

när hon säger att - Tänk vad tiden går fort, men att den kan gå så sakta.

Så jag förklarade för henne att de va precis de jag hade skrivit i min blogg i dag.

 

Hem o plocka in varorna,,, dyrt till tusen är de. Men jag måste ju handla..

Härligt jag klunkade i mig mjölk,,,, mmm va gott de va.

Sen när jag satte mig vid datorn så såg jag att Mai va online så jag pratade med henne en stund.

Hon va på jobbet...

 

Mai & Mare är mina änglar från Estland, jag vet inte om jag har berättat om dom innan ?

För 10 år sen så ville kyrkan ha tag i värdfamiljer till barnen som skulle komma till Sverige..

Så fort Marcus kommit hem från skolan med lappen så ringde jag prällen o sa att JAG SKA 2 BARN...

Det va många som visade sitt intresse, så de va inte säkert att jag skulle få några, men jag tjatade mig till

två söta flickor,, ja jag visste ju inte då att de va flickor. Utan jag fick bara reda på att jag skulle få

bli en familj...  Oj vad glad jag blev.

Vi skrev till varandra innan dom kom hit. Det va midsommar veckan 97... Jisses så nervös jag va.

Jag hade planerat, handlat, fixat deras rum, sniket till mig olika saker, grannarna hade t om köpt lite till dom.

Det va nåt stort...  Dagen då dom kom så samlades vi i kyrkan , jag hjälpte till att duka lite. Vi fixade med lite mat, samt att

dom fick lite presenter. ( nu visste jag ju att de va flickor eftersom vi hade skickat brev)

Det va syskon jag fick, tyvärr så blev de nåt galet för dom va 3 flickor här, men mellan tösen

hamnade hos en annan familj.

Äldsta flickan va den som kunde engelska, medans lilla Mai kunde säga ja o nej. Dom va så generade inför

Marcus. Men dom kom in i vårat på en gång..

Jag hade sniket till mig så vi skulle gå o käka pizza alla 4... Varsin Pizza... När första pizzan kommer in så tittade dom stort,

när andra kommer in så trodde jag ögonen trillade ut på dom. Oh herregud tänkte jag, de ska komma två till.

Dom trodde vi skulle dela på en.. Dom orkade inte äta så mycket, så vi packade med pizzorna hem sen fick dom

äta när dom ville.


Oh vilka minnen, tänk när jag spolade upp badvatten med massvis av skum, jag har kort på dom när dom nästan drunknar

i skummet.. Jag fick nästan dra upp dom från badet.. Dom trodde att dom skulle bada samtidigt men jag sa att ni får göra precis som ni vill.

Så dom badade o spolade med vatten var för sig.

En vecka går ju fort, o man vill ju hinna med så mycket som möjligt. Dels hade kyrkan aktiviteter som man ville

vara med på för deras skull så dom kunde få träffa dom andra barnen, men vi "skolkade" lite o hade vårat.

Vi åkta o handlade lite kläder, jag fixade ett konto på Lindex så vi köpte lite nytt till dom till Midsommar bla.

Ja de va en underbar vecka. Så mycket som jag lärde mig på den veckan av dom har jag aldrig lärt mig på så kort tid.

Dom sista dagarna blev den yngsta Mai sjuk, hon fick halsfluss o hög feber. De va bara att åka in till Akuten för hon kunde inte

åka båten så länge o vara sjuk.  Läkaren ville inte ens titta på henne så jag blev lite arg. Ok jag kallade henne visst nåt o sa vad

jag tyckte så hela väntrummet hörde. Jag sa till läkaren att flickan är sjuk, hon HAR halsfluss o jag berättade att hon skulle åka

hem så hon behövde medicin.  Hon tog till slut ett prov o kom tillbaka,, eeehhh

ja hon får lite medicin, hon har halsfluss........... De visste jag väl !!

Jag hade inte vågat ge henne någon alvedon innan jag pratat med läkaren, men de va ok.

Hon fick de när vi kom hem, o jag har nog aldrig sett en unge bli så hög på en alvedon hahaha... Först blev jag rädd men jag lugnade

ner mig.  Blygheten blev bättre, o Mai blev kramig , hon ville sova jämte mig dom nätterna hon hade feber.

Hon kröp ihop nära mig så jag blev så varm. Det blev en speciell stund trots att hon va sjuk.


Hur som helst, den veckan saknar jag, mina flickor saknar jag. Det va jobbigt när dom åkte hem, o jag hade jobbigt ganska länge.

Efter ett tag så fick jag ett brev från deras mamma - Malle där hon tackade mig för att jag hade tagit hand om hennes dotter när hon blev sjuk.

Ja hon o barnen har skrivit så mycket gulligt till mig...

Oj så jag babblar, de märks att jag saknar dom...

Ja vi skrattade o hade oss. Dom försökte lära sig svenska o vi estniska.. Vi kunde ju knappt engelska, men det gick jättebra.

Nu ska jag sluta tjata. O lägga in en bild på dom.. Har fått tillåtelse av Mai...

 

Puss I Pannan

 

Thank you my angels for the picture. You are so Sweet. You know i miss you a lot.

In here i´ve wrote a bit about our summer in 97.

And don´t forget to look at the stars - We are not far apart.

Love U

 


 


 

2 kommentarer:

  1. 000000000000000000026 september 2007 kl. 11:54

    va härligt!Visst får man mycke tillbaks när man bjussar på sej själv ;) Kram på dej lilla ängeln

    SvaraRadera
  2. din berättelse berörde mig så,. vad fint gjort,. visste du var en fin persson,. en underbar ängel är du,. var rädd om dig,. kramar

    SvaraRadera