Bloggintresserade

måndag 3 september 2007

Berör mig

Om jag är din bebis - berör mig!


Jag behöver din beröring på sätt du kanske aldrig förstår.


Inte bara tvätta mig, byta mina blöjor och mata mig utan vagga mig, pussa mitt ansikte och stryk min kropp.


Din lugnande, ömma beröring ger mig trygghet och kärlek.


Om jag är ditt barn - berör mig!


 


Även när jag är vrång och till och med tar avstånd från dig.


Ge inte upp, hitta sätt att fylla mina behov.


Din godnatt kram hjälper mig att sova gott.


Din dagliga beröring säger mig hur du verkligen känner.


Om jag är din tonåring - berör mig!


 


Tro inte att bara för att jag nästan är vuxen behöver jag känna att du bryr dig om mig.


Jag behöver dina kärleksfulla armar, jag behöver en öm röst.


När det stormar i livet har barnet i mig fortfarande behov.


Om jag är din vän - berör mig!


 


Inget visar att du tycker om mig som en varm kram.


En helande beröring när jag är nere, betygar att jag är älskad.


Det försäkrar mig om att jag inte är ensam.


Din beröring kan vara den enda jag får.


Om jag är din livspartner - berör mig!


 


Du kanske tror att din passion är tillräcklig ,men endast dina armar håller rädslan borta.


Jag behöver din mjuka tröstande beröring för att komma ihåg att jag är älskad som jag är.


Om jag är ditt vuxna barn - berör mig!


 


Även om jag har en egen familj att hålla om, behöver jag fortfarande mammas eller pappas armar när jag är svag.


Som förälder själv ser jag saker på ett annat sätt, jag förstår att uppskatta dig mer.


Om jag är din åldrande förälder - berör mig!


 


Så som jag berörde dig när du var mycket liten.


 


Håll min hand, sitt tätt intill mig, ge mig styrka och värm min trötta kropp med din närhet.


Fast min hud är skrynklig vill den gärna bli smekt.


Var inte rädd! Berör mig!


 


Den här hittade jag på en cd-skiva som jag har sparat lite saker från den gamla datorn. Satt nu o kollade där lite. Hittade även bilder o annat jag har gjort. Lite kul att titta tillbaka, speciellt på en bild på min son när han va liten.


 



(tyvärr så är bilden väldigt suddig)


 


Oh gud jag skulle ge vad som helst om jag fick tillbaka den tiden för en stund. Jag saknar honom så när han va min lilla bebis, jag saknar honom nu oxå.


 


Nä dags att försöka sova lite, har så ont av min magkatarr, har inga tabletter hemma så jag får gå o småäta. Känns som jag ska kräkas så svider de i magen.


Sussa gott


Puss I Pannan 

6 kommentarer:

  1. 00000000000000000003 september 2007 kl. 11:09

    var mysigt när pojkarna var små men det var mycke problem ch jobb åxå.Man minns de ljusa och lyckliga stunderna blott..Å väl är väl det...Hoppas du mår bättre när du vaknar,vännen.Kram på dej

    SvaraRadera
  2. Den berörde mej, verkligen! Nog är det sant också. Man borde ta mer i varandra! Hoppas du fått sova lite i alla fall! Kramkram

    SvaraRadera
  3. så sant, när man minst behöver det , behöver man även en kram,. ger dig många kramar i dag,.

    SvaraRadera
  4. Hoppas du mår bättre i magen idag. Sonen är säkert lika fin nu, var ålder har sin charm vet du!

    SvaraRadera
  5. Hoppas du mår bättre i magen idag. Sonen är säkert lika fin nu, var ålder har sin charm vet du!

    SvaraRadera
  6. a bra att bli påmind om beröring...har en liknande bild på storsonen när han sitter med en vit liten skärmmössa, han är så lik en körvgubbe :-)/Bless

    SvaraRadera