Bloggintresserade

söndag 2 januari 2011

Samtal med Liam

 


Jag - Hej gubben vad gör du ?


Liam - Jag har varit hos tandläkaren ,, vit tandborste. ( ja han har inte varit hos tandläkaren o han har inte fått nån vit tandborste heller)


Jag - Jasså har du de. Hade du några tandtroll ?


Liam - Näääääh


Jag - vad gör du nu då ?


Liam - Leker med papperskorgen.


Jag - Liam är mycket busig


Fick skratt till svar.


Jag - Vad gör pappa ?


Liam - Pappa spelar hockey.


Liam - Den är sönder 


Jag - Vilken ?


Liam - Den  (jag kan se hur han pekar på den som är sönder)


Jag - Går den att laga ? 


Liam - Jao


Jag - vad gör mamma?


Liam - (här sa han ett namn )jobbar


Jag - Är du fammoos lilla troll ?


Liam - Jao


Jag - vad gör du nu för nåt ?


Liam - Jag leker med pappa


Jag - vad gör du mer ? Lyssnar du på musik ?


Liam - Jaa


Jag - Dansar du ?


Liam -Mmmm nääää


Jag - Akta dig för att skoja med fammoo ..


Liam -Hahaha


Jag - Hoppar du på studsmattan ?


Liam - Jaaa,, hoppa studsmattan..


Jag - Hoppar du ända upp till månen ? 


Liam - Jaaa,, inte ramla.


Jag - Näää de får man inte göra..


Jag - är du hemma själv nu då ? 


Liam - Jaaaa


Jag - Tittut ,,, (liam skrattar ) Gå o skräm pappa ..


Liam - Bööö o han skrämde honom.


Liam - Jag ska prova.


Jag - Vad ska du prova då ?


Liam - Jag ska prova grön o blå ...


Jag - Vad har du lagt fammo nu ? var ligger fammo ? 


Här la Liam ifrån mig (telefonen) o sysslade med nåt helt annat. Jag är van så de är bara att prata på ändå.


Marcus - Lägg i alla dina gosedjur.


Liam - Näää...


Marcus - Jo de har vi pratat om.


Liam - Mmmm


Samtidigt som vi pratar jag o Liam byter Marcus blöjan på honom.


Jag - Byter pappa blöjan på dig nu ?


Liam - Jaaa


Jag - Luktar de skit...


Liam - Hahaha  jaaa


Liam - De går inte stänga telefonen.


Ja här va han väl trött på fammoo  =)


Vi fick en go pratstund sen kom Fredde dit o dom skulle kolla på hockeyn..


De är så mysigt att prata med honom, jag kan sitta hur länge som helst o bara njuta.


 


Toodles  ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar