Bloggintresserade

onsdag 5 januari 2011

Ett Evigt Muttrande !!!

 


Jag kan bli skogstokig på min mamma.... Jag hör att hon är hemma o jag ringer både på hemtelefonen o på mobilen.


Inget svar !


Ringer o ringer o RINGER igen...........


Inget Svar !


Nu blir jag lite sur o börjar muttra nåt om att de va då själva fan att hon inte kan svara.


Jag ringer igen.


Fortfarande inget svar.


Går ut till köket o förbereder skinkan,, ringer igen o inget svar.


Fortsätter med skinkan,,,, ringer igen o inget svar..........


- Va fan sysslar hon me nu ?  Ska de vara så svårt att lyfta på luren,,, nån av dom ???


Hon svarar alltid annars...


Samtidigt som jag går här o muttrar för mig själv o blir lite småsur kommer de upp andra tankar i huvet..


Tänk Om ??


Nää de har inte hänt nåt.. Hon har inte trillat o brutit nåt.. Hon har säkert inte satt på volymen på telefonen som hon brukar glömma när hon har sovit....


Jag gör ett nytt försök o ringet.... INGET SVAR.


- De va då själva fan att jag ska behöva gå in o kolla vad hon sysslar med...


Jag säger till Teddy ; - mamma kommer snart,, så går jag.


Knackar på hennes dörr,, o öppnar med min nyckel.


Där står hon lugnt framför tv;n o tittar på mig.


Mamma - Hej


Jag - Va fan gör du !!!


Mamma - Va då ?


Jag - Du kan väl för 17 svara när jag ringer till dina telefoner !!!!  (sur som ättika är jag nu )


Mamma - Men de har inte ringt ?


Jag - Joooo de har jag visst de.


Mamma - Jaha men telefonerna ligger där (pekar)


Jag - O vad gör dom i din garderob ???


Mamma - Jag va i tvättstugan innan o la dom där.


Jag - Ja men där har du väl inte tvättstugan ???????


Mamma - Ja titta där ligger dom... ( ett litet leende )


Jag - Du får ju hålla koll på dina telefoner när man försöker ringa.


Mamma - Ja men va vill du då ?


Osv osv osv....


Baaaah. Vad jag önskar många gånger att jag inte blev så förbenat orolig.................


 


Toodles ,,, nu ska jag kolla till skinkan  ♥


( kan ni se mig gå här inne o muttra )

2 kommentarer:

  1. Tålamod & förståelse :-)))) Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja de är inte lätt alla gånger =) Kramkram ♥

    SvaraRadera