Bloggintresserade

söndag 2 januari 2011

Knoppar som brister / Bild

 


Vilken tråkig söndag... Känner mig rastlös o gud vet vad !


Vaknade med magkatarr, de måste vara rödbetssalladens fel. Nåt annat kan jag inte tänka mig. Jaja,, de blir en liten tallrik till sen är de slut.


Jag funderar på att köpa en till skinka, de är ju så supergott..


Hold on,,, telefonen ringer.....


Sådär ja, de va mamma som meddelade att hon lever.. Skönt de =)


Inatt drömde jag om att Marcus o Nina hade låtit bygga en friggebod som dom flyttade in i,,, inne i stan nedanför Rådhuset..


Det va mc-gängens samlingspunkt så jag förstår inte hur dom kunde välja den platsen ?


Dom hade redan en fin lgh, men Marcus ville inte bo kvar där för han ville ha eget.


Jag va jätterädd för Liams skull eftersom de va rena rama cirkusen där med fylla o droger.


En av gängets kille ringde på dörren sent en kväll när jag, mamma, ninas föräldrar oxo va där.. Jag smög efter Marcus till köket o sa att han inte skulle öppna dörren.


Men tror ni att han lyssnade ?


Nope,,, han öppnade dörren o där står världens svartmuskigaste gubbe med skägg långt ner på bröstet. En flaska i ena handen o en cigg i den andra.


Han frågade om han fick låna telefonen men Marcus sa att den telefonen som fanns där va till för deras privata bruk.


Gubben frågade om Marcus ville smaka på spriten o de gjorde han sååå gärna... De tog ett par sekunder sen bjuder han in hela gänget ... Jag blev jätterädd, jag gick in till dom andra. Hämtade Liam som låg snällt i sitt rum o sov.. Började packa prylarna i friggeboden, medans alla andra bara satt kvar i soffan o inte gjorde ett dugg.


Dom började skjuta ute i köket o då vaknade resten till.. Jag öppnade fönstret i vardagsrummet för att fly ut där med Liam när dom kom in till oss o ville leka med Liam. Då såg Marcus hur de höll på att sluta..


De blev en massa  bråk.. Helt plötsligt satt vi i mammas bil o försökte fly.. Vi hade packat hela bilen så de gick knappt att se ut. De va nu syrran som körde,, o vart hon kom ifrån har jag ingen aning om för nu va inte Ninas föräldrar med i bilden längre utan de va syrran o hennes sambo.


De va fullt med snö som hade frysit till stora isklumpar på vägen så de va som att åka i en puckelpist eller va de heter.. Syrran körde så illa så jag fick skrika till på henne att om hon fortsatte så här skulle hon förstöra mammas bil.  De brydde hon sig inte om. Mamma satt oxo i bilen o sa inget.


Efter detta vet jag inte alls hur de slutade..


Förbenade drömmar...


Jag avslutar med en liten bild jag tog igår kväll.. Den här gruppen fick jag av Ninas föräldrar i julklapp o den börjar titta fram nu.. Den är jättefin.


Ha en fortsatt bra dag o va rädda om er.


 


Puss I Pannan  ♥


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar