Bloggintresserade

tisdag 4 november 2008

Mitt älskade hjärta

 


Tidigt i går morse va jag på sjukhuset. Jag va så trött så jag va yr o sluddrade redan när jag kom dit.


Jag hade kunnat sova jättegott OM det inte hade varit för Teddy o hans frierier. Han har stökat o bökat varje timme. Han har puttat på mig o vill ut till Iza. No Way. Jag har kissat honom sen har jag lagt mig igen.


Jag va allt lite nervös när jag kom in, jag visste ju inte hur det skulle kännas osv. Cyklingen hade jag ju redan gjort. Men nu att dom skulle göra på ett helt annat sätt.


Dom började koppla upp mig till ekg, sladdar hit o dit. Dom ställde frågor om mediciner, person nummer osv.


- Astma, har du astma ?


- Haaaaa ja dom säger visst att jag har de.


- Men det skulle du sagt till om.


- Jag har berättat det lilla jag vet, mer kan jag inte säga. Jag har lite puff hit o lite puff dit, sen är det inget mer.


" In kommer läkaren" - Jasså du har astma ?


- Ja dom säger visst de !!!!!!!!!!!!!!


- Va då, är det nåt som är problem ?


- Ja med en sådan här undersökning kan astman förvärras...


- Jaha vad händer nu då ?


"mutter mutter mutter mutter" - Ja du får väl cykla igen då.


- OK.


Dom satte nål, först i vänster armen. Det går inte där säger jag. Men dom ville göra ett försök.


Jag ligger o gör allt för att verkligen slappna av. Lala laaaaa lalalalalaaaaa aaaaaaaaaaajjjjjjjj,, det går inte där.


- Näää de gör visst inte de. Vi får nog ta andra armen i alla fall.


- Jo jag visste väl de.....*flin*


Jag började skoja lite med ssk;an. Hon va jättebra. Vi pratade om utgång osv. Men hon tyckte väl oxo att de bara va småbarn ute.  Jo men säger jag, man kan ju ha skoj ändå.


- När du går med dina kompisar, när du precis går förbi en mysig liten rumpa så tar du ett stadigt tag o nyper till.


- Hahahaha du är galen..


- Jo jag vet.


- När du har gått förbi killen så vänder du dig om till din kompis o säger till henne att ;   Jag har ju sagt till dig att du inte kan hålla på att nypa folk i häcken hela tiden....


- Men är det en riktig snygging så tar du på dig skulden själv hehe...


Jag vet inte vad hon gjorde undertiden medans vi pratade, för rätt va de va så satt jag på cykeln. Nu va det väldigt viktigt att jag skulle säga till precis minuten innan jag INTE orkade cykla mer , för det va då dom skulle ge mig sprutan .........


- Oh hur ska jag veta att jag klarar av det sista då ?


- Det fixar vi...


För de första så hade jag kängor på mig o jag lovar att det va klumpigt. Jag fastnade ju flera gånger så jag sackade efter. Fick trampa i fatt igen.


- Nu,,,, NU,,,,, NUUUUUUU ge mig sprutan NU annars klarar jag inte av de.......


- Ok då tar vi tiden


"herregud, här ska dom ta tiden o jag har tur om jag fortfarande kan sitta kvar på cykeln när halva tiden har gått "


Det gick i alla fall bra. Nu skulle jag in o rtg;a hjärtat... Mitt älskade hjärta.


Det är inte det lättaste att ligga 20-30 minuter på en stenhård rtg säng.



Jag fick en filt o lägga under svanken. Sen skulle jag hålla armarna runt upp över huvet. Det gick oxo bra.. Jisses jag va ju så trött så jag visste knappt vad jag hette...


Han kom in en gång o frågade om det gick bra. Ja de gör de,, men det skulle kännas ännu bättre om du ville sjunga en sång för mig... hahahaha..  Jag förstår inte varför han inte ville de ? Nåja , nästa gång kanske.


Jag slocknade. Snarkade , japp de gjorde jag för jag vaknade en gång av att jag drog världens stock... Somnade om igen. Märkte inget förrns han kom o drog ut britsen o jag tjoade till så rädd blev jag. Jag svamlade visst om nåt oxo, det hängde väl kvar från drömmen/sömnen.


 



Fick vänta lite , så jag passade på att ta dessa bilder. Jättetråkiga, men vad skulle jag göra =)  Långa lååååånga korridorer... Inte en människa såg du, ja du hörde inget heller. Just när jag tog bilden va de precis som om allt stannade upp.



Tog kort på den här tavlan oxo,, den va lite kulig.. Tänk om man hade så välsvarvade ben... Oj oj..  Då hade jag varit ute o slängt mina lurviga ( jag skulle inte vilja ha några karlar som springer upp för benen heller )


Satte mig o vänta de igen.. Sen kom han efter en stund med en lapp i handen, då förstod jag att jag skulle tillbaka. Jag blev RÄDD. SKIT RÄDD.


Innan han hann säga något sa jag Nej, vad är det för fel ?


- Vi vill att du kommer tillbaka på fredag så fortsätter vi så vi får med allt, hela hjärtat.


- Eh ok, vad kan de vara då ? Är det ,,,, hmmm nu hittar jag inte ordet heller. Jag blir galen. Jaja de kommer väl sen kanske.


Hjälp mig, aaahhhhhhhhhhhhh de kommer jag nog på. Hmm kan de vara förtränging jag är ute efter.


Så på fredag ska jag tillbaka kl; 10;30...... suck.


 



Jag stannade på vägen hem o tog lite kort på söta små - stora muuusingar haha...  Ska lägga in några andra bilder HÄR OXO. Det va ett tag sen jag gjorde de. Brukar bli min fotosida istället.


Stannade till o köpte lite mjölk .... Jo sen kunde jag inte låta bli att köpa nåt till lille Liam som han ska ha när han kommer till farmor...



Detta är Rolls roysens snutteflaska ,,, bara så ni vet de.. Bara de bästa !!!


 


Oj vad jag tjatar, nu får de vara bra för en stund. Jag har sovit på eftermiddagen, men är ändå jättetrött. Vi va ute o gick innan, det är så dimmmigt så man ser knappt vart man går.. Heee de kan ju vara lite kul.


Puss I Pannan


 

1 kommentar:

  1. vill väl ha en karl mellan dina ben? *ASG* Ha det gott! ... kram

    SvaraRadera