Bloggintresserade

måndag 24 november 2008

Kan du inte bara låta mig få må bra ?

Jag vill bli hel. När ska DU förstå att jag inte klarar av att ha det så här ?


Hade jag velat de, så hade vi fortfarande varit tillsammans. Här o inte på varsitt håll.


Jag klarar inte av dina anklagelser mer. Jag orkar inte försvara mig några fler gånger.


Jag vet inte hur jag ska få dig att förstå ?


Du gör mig illa. I L L A .


Du är inte snäll. Hur kan du bara säga att jag INTE ger dig några chanser ?   Vad är det jag har gjort hela tiden ?  Det verkar inte som vi pratar samma språk eller att vi pratar tillsammans för du säger en sak men gör en helt annan.


Du fortsätter som du hela tiden har gjort. Men du säger att du inte vill. Du vill att jag ska lita på dig eller hur ?


Men hur ska jag nånsin kunna de ?


Du har INTE bevisat något annat än att jag har rätt.


Nä de är inte fråga om rätt eller fel, men du vet precis vad jag menar.


Jag vill inte ha sådan här kärlek. Den gör ONT. ONT......


Du finns överallt. Jag kan inte ens blogga som jag vill om mina känslor längre. Eller något annat.


Varför ?


Du ifråga sätter o anklagar.


Kan du inte bara låta mig få må bra ?


Jag har sagt till dig, bönat o bett men inget hjälper.


Så fort telefonen ringer så blir jag orolig. Vill du verkligen att jag ska känna så här ?


Rannsaka dig själv.


Jag vet vad jag står... Vet du vart du står ?


Nä de gör du inte.


Aldrig har de gjort så här ont.  Jag har hela tiden fått kämpa med allt för att det ska bli bra. Kärlek med allt vad det för med sig o i mitt fall har det inte varit bra saker.


Ekonimi, har fostrat min son alldeles själv vilket jag är mäkta stolt över. Nu vill jag bara glädja mig åt mitt barnbarn o hans familj, alltså min son o svärdotter. Min familj som du vet betyder allt för mig.


Ta inte ifrån mig den chansen att få må bra tillsammans med dom.


Jag vill må bra i mer än ett par timmar, ett par dagar.


Jag orkar inte sopa upp efter andra hela tiden. O du vet precis vad jag menar ..


Mitt hjärta måste få bli helt igen. Du kan inte fortsätta så här. Men du tror väl att om du håller på tillräckligt länge så blir jag mör att "plockas", det är fel. Det enda som händer är att jag klappar ihop.


Vill du de ?


Mitt hjärta tillhör Mig. Mitt hjärta tillhör mitt barnbarn, min son, min familj....


Hur ska jag kunna ge av det när det är trasigt ?


Det är bra nu !


 



 


( den som skriver kommentarer i min blogg är välkommen att göra så, vare sig DU tycker om de eller inte, om jag försvarar någon så är det upp till mig. jag har inte ihop de med "alla" som skriver, är det vad du tror om mig ?  tack, jag trodde att du kände mig bättre än så. )


 

8 kommentarer:

  1. Hej på dig!!
    Jag kan ju räkna ut med min högra lilltå att du mår dåligt.
    Det låter lite som om du har fått ett förväxt barn på dina fötter...den vuxna mannen som har sin trygghet i dig...dig som han inte har kvar längre och har svårt att acceptera det.
    Det finns ju ingen lätt sak du kan göra åt det direkt.
    Går det för långt kan du ju ringa polisen och berätta vad han utsätter dig för.
    Ingen har rätt att få en annan person att må så dåligt som du mår.

    Du skriver bra och man kan riktigt känna dina känslor när man läser din blogg.
    Jag hoppas verkligen att du får det bättre.

    Ha det bra och sköt om dig!!

    SvaraRadera
  2. Skickar en stor stark tröste kram till dej! Tänker på dej, och hoppas du får kraft att gå vidare!! Kramar i massor!

    SvaraRadera
  3. Jag blir så ledsen när jag ser att sånt försigkommer! Jag riktigt känner hur du mår, du beskriver så känsligt. Kramar om. Tackar dig för att du hjälpt mig med den fina bilden, du är duktig. Geddfish (lite får du fnissa när jag skrev så....eller?) annars kan jag skriva Gäddan.

    SvaraRadera
  4. Här om du behöver prata, dag som natt.. Det är bara att ringa eller komma på besök. Förstår att du har de tufft men trodde att de börjat lugna ner sig. Vi är din familj och kommer ALLTID finnas här för dig. puss och kram svärdottern och barnbarnet :D

    SvaraRadera
  5. läst dig tidigare, men känns som de e mina "ord å tankar" du sätter på pränt. Ha en bra dag och kram på dig

    SvaraRadera
  6. en Tänker på dig kram !!

    SvaraRadera
  7. game over.............25 november 2008 kl. 13:22

    Och skickar massor av varma lugnande å helande kramisar till dig. Åsa

    SvaraRadera
  8. jag tänker på dig! Kram

    SvaraRadera