Bloggintresserade

tisdag 27 mars 2007

Till Polisen

Vad säger man till polisen... ...när man har kört för fort?!



Polisen
stoppar en kvinna för fortkörning:


Polisen: Ni körde för fort!

Kvinnan:
Oh, jag förstår.


Polisen: Kan jag få se körkortet.

Kvinnan: Jag skulle
gärna ge er det, men jag har inget.


Polisen: Har ni körkort????

Kvinnan:
Jag har förlorat det fyra gånger för att ha kört onykter.


Polisen: Kan jag i
stället få se registreringsbeviset.


Kvinnan: Tyvärr inte.

Polisen: Varför
inte?


Kvinnan: Jag har stulit bilen.

Polisen: STULIT den?

Kvinnan: Jaa,
och jag har dödat ägaren och styckat honom i bitar.


Polisen: Vad har ni
gjort??????


Kvinnan: Delarna av honom ligger i plastpåsar i bagageutrymmet
ifall ni vill kolla


Polisen tittar på kvinnan, backar långsamt därifrån, och
ringer efter förstärkning.


Inom några minuter kommer ytterligare fem
polisbilar, och ett polisbefäl närmar sig med dragen pistol.


Polis 2: Kan ni
gå ur bilen?


Kvinnan: Är det något problem?

Polis 2: Min kollega har sagt
att ni har stulit den här bilen, och mördat ägaren.


Kvinnan: Mördat
ägaren?


Polis 2: Ja, kan ni vara snäll och öppna bagageluckan?

Kvinnan
öppnar luckan, men där finns inget.


Polis 2: Är det här er bil?

Kvinnan:
Naturligtvis, här är registreringsbeviset.


Polisen är alldeles tyst.

Polis
2: Min kollega säger också att ni inte har något körkort.


Kvinnan gräver i
handväskan, tar upp sin plånbok, och räcker sedan över körkortet.


Polis 2:
Jag måste medge att jag är konfunderad. Min kollega har


berättat att ni inte
har något körkort, inget registreringsbevis, att ni har stulit bilen och mördat
ägaren!


Kvinnan: Jaha, och snart påstår han väl att jag körde för fort också?


2 kommentarer:

  1. den va allt lite rolig....:) vilken tur att du stannar här ..du hör hemma hära o ingenannanstans....sådeså....men jag måste säga att bilden i andra bloggen va väldans tjusig..den med rosen o vattnet alltså...kram
    hörs senare...

    SvaraRadera
  2. den bilden la jag in här först,,, men jag tackar o niger..
    Ja det känns som att jag stannar trots att det blir en lång remsa av ord varje gång jag ska in här... Oh jag kommer precis in ,,, det är så varmt, 25 *...

    SvaraRadera