Bloggintresserade

lördag 10 mars 2007

Lilla Tobias blev bara 8 år

Jag kan inte släppa detta som hände Tobias o hans familj. Jag har suttit o läst i tidningen om det som skrivs.
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.



Tobias

Medans mamman väntade på sin son med maten, blev han överfallen av en psykopat.
Medans Tobias blir överfallen så åker det förbi en bil, i bilen sitter en familj.
Dom kallar mamman för Sara. Dom är en  bit i från Tobias,  hon säger att det ser ut som två skolungdomar som går o pratar med varandra. Sen börjar den större putta på den mindre.
När dom kommer lite närmare Tobias ser hon att det inte är två små killar utan en vuxen.  Alltså en vuxen som knuffar på ett barn.
Medans sambon fortsätter att köra så ser Sara att han börjar slå mot pojken, o han försöker skydda sig. Hon ser sen att han har något att slå med. Sambon trodde att de va två istappar. Så antagligen va väl det helt ok  ironi  Dom ser ju att mördaren ser hatiskt på Tobias samtidigt som han hugger honom ett 40 tal gånger.
Sara tittar om hon ser något blod, o hon reagerar på att istapparna INTE går av ? Hmmm borde dom inte stannat här ?

Dom fortsätter att åka samtidigt som mördaren rullar Tobias mot vägen. Kanske för att se om han lever ?

Sara säger till sambon att det måste varit verkligt eftersom mördaren såg så spykopatisk ut... Ehhhhh ännu ett skäl till att stanna eller ?
Omtänksamme sambon frågar Sara om dom ska vända o åka tillbaka. Men det gör dom inte för Sara är ju redan framme vid jobbet.

Hon berätter allt som hon har sett för sina arbetskamrater. Men självklart ska dom ligga lågt. ( bra jobbat )
Men OM dom hörde nåt om detta så skulle dom säga till Sara.

Sambon ringer efter en stund till Sara o säger att det är poliser o massor med folk där. Så han hade INTE stannat för att berätta vad dom sett.
( Näää det va väl skit jobbigt att parkera bilen o släpa ur röven eller )

Sambon åker hem. Sara jobbar klart, men sjukskriver sig nästa dag för att hon mår såååååååå dåligt.

Hur fan tror du att Tobias familj mår.
Tänk om dom hade stannat o försökt hjälpa lilla Tobias. Visst han kanske inte hade haft en chans i alla fall. Jag hade inte klarat av att låta detta bero. Hade jag inte vågat stanna själv, så hade jag försökt köra mot honom, tuta, ringa polisen, ja jag hade nog gjort allt jag kunnat.
Fan jag är ju redan sjukskriven, så det hade jag kunnat offra.

Igår så fick mördaren sin dom. Men advokaten vill inte säga nåt.
Varför inte ?
Varför skyddar dom en mördare ?
Jag hoppas att dom låser in honom o slänger nyckeln. Dom kan låsa in resten av patrasket som inte tog detta på allvar.

Jag förstår inte hur denna familj bara kunde köra vidare, o inte göra nåt ?


Det känns så bra att jag o Tilda va o tände ett ljus för Tobias i går på platsen. Vi ställde först ner ljuset där det hände, men vi flyttade lite på det, så att det stod både mot Tobias, men även mot hans familj.
Precis när vi tände ljuset så fick många bilar stanna för tåget. Fick en kuslig känsla när tåget åkte förbi. Alla gosedjur, ljus, blommor o hälsningar va borta. Det va bara vårat ljus som brann.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar