Bloggintresserade

tisdag 13 mars 2007

Jädrans kärring

Hur fan är folk funtade ? Vuxna människor som beter sig som dom gick i förskolan. Då menar jag en vuxen människa med en ålder på 50 +
Man tycker att dom borde ha något vett i skallen.

Just nu är det som ett dagis mellan 3 här på gården. Jag R o I=kärringen.
Jag lärde känna R som oxå är lite äldre för ca 2 år sen. R har oxå en hund, så på den vägen är det. R är en underbar människa, vi skrattar o har roligt.

I får för sig att hon ska flytta hit. Jätte roligt tänkte jag, I har två hundar, jag har en o R har oxå en... Då får min Teddy roligt bland alla tikar. I stickade flera jumprar till Teddy, o jag tackade o tog emot. MEN dom ligger gömda längst ner i lådan. Huuua.... Man vill ju inte vara otacksam o inte ta emot.. *S*
Men I har inte alla hästar i stallet den saken är klar.

Ibörjan va hon trevlig o pratade. Vi satt ute hela förra sommaren. Men sen började hon bete sig väldigt konstigt. R o jag brukade gå lite med våra hundar, sen kunde vi sätta oss ute o tjata. Vi väntade på att I skulle komma ut hon oxå. Ibland gjorde hon det.

När R var med, så va I sååååå trevlig mot mig. Men när I va ute själv, så vände hon på klacken o gick. Vi förstod ju att det va avundsjuka från hennes sida. Hon började leva sitt liv genom R. Det R ville göra tyckte inte I att hon skulle, för hon vill minsann ha henne för sig själv.

I kan inte göra något utan att R hjälper henne på ett eller annat sätt.
Hon nästan kryper in under skinnet på R.
Dom brukar åka till skogen tidigt på morgonen för att släppa hundarna lite. Det tycker jag är roligt att dom kan göra. R har oxå jobbigt med värk som jag har. Så det är skönt att dom kan komma ut.

Nu va det så att i går så såg jag R på gården o frågade om hon ville gå med en sväng. Så vi körde hem hennes mamma först, sen stannade vi till vid sjön o gick. Det va så skönt. Jobbigt *S*,, men skönt.

I dag ringer det på dörren, utanför står R.... Hon brukar ringa i telefonen om vi ska gå ut så jag blev lite snopen.
Jag såg på henne att det va nåt.
Då berättar hon att I hade skällt ut henne så R va inte vatten värd. Bara för att vi va ute med hundarna dagen innan.

I skrek, gapade o grät. Hon frågade R hur hon tror att I kände sig när hon inte fick följa med..??!!.. Sen gnällde hon om allt. Att hon är utanför osv.
Att jag är otacksam för dom sakerna som jag har fått... Ehhh, jag vet igentligen inte varför jag är otacksam, för jag har ju tackat ? Hmmm jaja.
I talade minsann om för R hurdan hon blev i mitt sällskap.. R blev visst en helt annat människa...??? Vaaaaaaaaaaa.
Det va som jag sa till R att man pratar ju med folk som pratar, o inte med den som sitter o tiger.

Nä I är inte klok nånstans. Jag har lagt ner sakerna som Teddy har fått som han inte har använt, så nu ska I få tillbaka dom. Med ett litet brev till *S*.....
Har talat om för R vad jag har skrivit, så hon inte står där o ser ut som en fågel holk sen *S*

Jag tycker att det är rent för jävligt att en människa kan bära sig åt som hon gör.

Jag hade väl kunnat förstå det lite bättre om hon varit 5 år. Men herregud människan är ju för fasen snart pensionär.
Jag vet att hon mår dåligt, men även det har R försökt att hjälpa henne med. Man kan inte hjälpa en människa som inte vill ta emot hjälp. Då får man oxå leva därefter.

usch jag är så lessen för R;s skull. Hon är toppen mot alla. Ställer upp för alla. Hon är för snäll helt enkelt. Jag hoppas att hon säger i från snart, för jag ser ju att R inte mår bra.

Oj det va skönt att skriva




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar