Bloggintresserade

måndag 15 februari 2010

Mardröm

 


När jag vaknade i morse va jag helt förstörd. Det kändes som att jag inte ville gå ur sängen.


Jag drömde att jag, syrran o några till åkte till Estland.. Jag gillar inte att åka båt o särskilt inte nu när jag hade Teddy med mig.  Jag va så rädd att han skulle försvinna för mig, men vi klarade av hela båtresan.


De va en gammal man som hämtade oss vid terminalen i en gammal,,, jätte gammal bil som knappt höll ihop men vi kom fram till den lilla stugan vi hyrde.


Varför vi åkte dit vet jag inte, men när vi kommit fram plockade vi i ordning lite o fixade så allt va klart.


Teddy nosade nyfiket runt, han va så duktig så han fick gå lös. Jag tittade på honom hela tiden,, ja nästan hela tiden för vid nåt tillfälle va jag tvungen att gå in i stugan.


Vi skulle bara vara där över natten o sen åka hem igen nästa kväll. Så när det va dags att packa ner igen så hittade jag inte Teddy. Han va borta o jag fick panik.


Jag ropade o dom andra sa att han är bara runt knuten o pinkar revir eller nåt, men jag ropade o letade.


Han fanns inte nånstans,, jag grät, jag ropade, jag letade. Ingen Teddy.


Jag frågade om någon hade sett honom, jag visade en bild på honom, men ingen visste nåt.


Det va stora slätter där vi va, jag gick runt hela området där men såg honom inte.


Jag sa att jag inte åker utan honom för han skulle aldrig klara sig, o de började bli kallare på nätterna.


Dom tjatade på mig att vi måste åka för båten väntar inte. Ingen annan verkade bry sig om Teddy, o nu hade jag mer än panik.


Jag måste haft de på riktigt oxo för jag va helt slut när jag vaknade o trodde att jag hade rest hem ensam utan honom. På ett sätt va jag kvar i drömmen när jag vaknat för jag kom ihåg att den gamle mannen sa att Teddy hade hoppat in i hans bil o följt med när han åkte, men han kunde inte meddela sig för dom hade ingen telefon. Samtidigt hör jag Teddy prata med mig på riktigt o ville gå ut.


Teddy hoppade upp i sängen o vi gosade, jag sa högt till honom att de va en jädrans tur att det "bara" va en mardröm...


Jag skulle aldrig nånsin lämna Teddy eller nån annan på det sättet.. Aldrig !


Jag lovar att det va en hemsk mardröm. Gissa om jag har ont i skallen ?


Ha en bra dag.


 


Puss I Pannan  ♥

6 kommentarer:

  1. Har läst din dröm och även din mardröm för 4 år sen. Jo, jag vet hur det känns, jag höll på att förlora yngsta dottern för 17 år sen. Jag har bloggat om detta. Men, nu får du lov att ha en toppendag idag måndag och låt solen lysa på dig! Kram ♥

    SvaraRadera
  2. hei min nya vän..kram

    SvaraRadera
  3. Tur att det bara var en dröm, hela dagen brukar bli lite påverkad när jag drömmer något obehagligt..Du får krama om Teddy lite extra.. och så ska du ha det så gott !! Kraam

    SvaraRadera
  4. Tack roligt att du gillade korten. Det är jobbigt med mardrömmar, även i vaket tillstånd. Jag är glad att det slutade som det gjorde. Jag vet att det höll på att gå illa för er oxo, men jag är glad att det slutade på bästa sätt för er med. Sussa gott o dröm sött kram kram ♥

    SvaraRadera
  5. Hej min nya vän, ursäkta att jag inte har skrivit innan men det har inte funnits några kommentarer alls.. Det har strulat för mig på bloggen. Sov gott kramkram ♥

    SvaraRadera
  6. Ja hela dan va jobbig, o de är nästan svårt att skilja på dröm o verklighet.. I vaket tillstånd är de precis som att man inte fattar/vill fatta att det bara va en dröm.. Teddy får knappt vara ifred,, jo då de får han .. Han gillar att gosa o busa o det passar mig perfekt... Nattiskramar ♥ O söta drömmar....

    SvaraRadera