Bloggintresserade

fredag 8 maj 2009

Vikken Jädrans Smäll / Bilder

Långt bort hörde jag hur det mullrade, först tyckte jag att de lät som en lastbil körde ute på vägen, o en till o en till. Sen pratade jag med mamma i telefonen då frågade hon om jag hörde att det åskade.


Då va de rätt jag hade hört från början.


Jag låg kvar en stund i sängen men sen fick jag en ,,, ja jag vet inte hur jag ska förklara en känsla av att jag skulle inte hinna rusa upp snabbt nog om jag inte slängde mig under skrivbordet pronto !!!


Svårt som jag har att ligga på alla fyra kryper jag ner under skrivbordet i alla fall o drar ut kontakterna, la mig i sängen igen o de blixtrade till som 17 paaaaaaaaaaaang direkt.


Jag hann tänka att jag skulle rusa upp o ta på mig kläderna när jag insåg att jag låg på golvet.


Jag blev så rädd så jag trillade ur sängen, hur jag kom upp så snabbt på benen förstår jag inte. För nån sekund efter så står jag o hoppar på samma ställe o säger ;


- Oh mamma ,, oh mamma ,,, oh mamma ,, oh mamma,, oh mamma.


Jag snurrar runt för att se vart jag stod i sovrummet, jag hittade inte mina kläder först. Teddy han blev så rädd så han började skälla o hoppa han oxo. Han ställde sig vid sin matskål precis som att smällen skulle ta maten ifrån honom.


De va några rejäla smällar, när den värsta smällen hade "smullit" så tjöt de i öronen på mig, jag kan ju bara tänka mig hur Teddy upplevt de.


Han skyddade mig sen, satte sig jämte mig o morrade ut mot gården.


När det hade lugnat ner sig lite så skickade jag ett sms till Sanna, Linus o Tilda där jag skrev jädrans vilken smäll.


Linus svarade först med ett ;


-  Aa ;)


Sanna skrev ;


- Vårat hus blev träffat. Jag blev livrädd.


 


Jag skrev tillbaka till Linus;


- Blev du rädd ?


- hehe jag cyklade ;)


Samtidigt som jag fick sms;et av Sanna att det hade slagit ner i deras hus får jag ett sms av mamma där hon skriver ;


- Det måste slagit ner i närheten. Katterna är inne.


Hahahahahahaha,,, ja de är tur att katterna är inne, jag ringer in till henne o säger att det slog ner i hennes dotters hus.


Nähää fick jag till svar, sen blev hon tyst, jag sa att jag skulle ringa o kolla så inte barna va hemma själva. Jag pratade med Sanna så syrran va hemma. Det hade slagit ner i värmepumpen, ja eller nåt sånt som jag inte kommer på nu. De bara försvann baah.


I alla fall så va det lite komiskt att mamma skickade sms;et om nedslaget precis som Sanna sa att det hade slagit ner hos dom.


Det gick bra i alla fall. O nyss fick jag ett Ja från Tilda, ja hon reagerar väl inte som alla andra , ja som vi hispiga då  =)


Jag hoppar högt för minsta lilla som låter nu. Jag spolade vatten i kranen innan o blev så rädd när Teddy började krafsa på skafferiet så jag höll på att slänga iväg glaset. Jag trodde att de small i kranen. Teddy ville bara ha lite godis.


Vad jag vet så va de här våren/sommarens första åska. Men jag kan ju ha fel.


Jo jag ringde till Rohde innan o frågade om hon levde. Hon ska bort ikväll så Iza får vara här ifall de kommer tillbaka.


Jag hoppas inte att de blir mer åska nu.


Har fått mitt vinst paket från expressen. Dom hade en tävling när dom hade slagit läsarrekord. En megastor kartong, den såg ut att väga bra mycket mer än den gjorde.


Men när jag öppnade den så vägde den mycket mer än vad jag trodde för att vara en ,,,,,,,,,,,,,,,,



 


Megastor Bag........... Den är stor o stabil. Man kan ha den som en bag eller en ryggsäck. Det finns mer fickor än vad jag kan lägga saker i . Bara den väger tillräckligt mycket. 400 pix kostar den. Inte illa, det va roligt att vinna. Det är en sån tyngd i väskan så de gick inte att "fluffa" upp den  =)



 


Vad är detta för ägg ? Är det någon som vet de ?


Rohde hittade det vid parkeringen för några dagar sen. Det va kallt så de hade inte blivit något därför kunde jag med att ta hem de o ta lite kort.


Men när jag hade hållit i de lite så va de precis som de hade tinat upp. Det ligger i köket o jag kan inte med att slänga de.



 


Socker de va, trala lala la laaaa  =)   Grattis Lotta K.


Jag sa till Rohde att jag skulle hem o ta socker till ägget hahaha, hon trodde väl att jag skulle äta upp de, men jag förklarade att jag skulle kunna ställa upp de för att ta lite bilder..



Det gick hur bra som helst.


Så va de me de, som de va me de som är  =)


Ha en mysig kväll.


Puss I Pannan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar