Bloggintresserade

onsdag 20 maj 2009

Dom kunde ju ha på sig lite kläder

Är ganska nyss hemkommen. Har varit hos arbetstarapeuten o ja en sköterska o pratat.


Rohde har varit med mig som stöd. De är skönt. Teddy har haft de bra hos Linus.


Vi pratade om vikt o värk o hur jag ska kunna gå vidare med mitt sk liv.


Jag känner just nu att jag inte lever de utan bara finns med om ens de.?.


Ibland har jag så ont när vi är ute o går så jag kan knappt ta mig fram, ja de har Rohde oxo, men hon är så vansinnigt seg o stark.


I alla fall så sa arbterapeuten att det kanske skulle gå lättare om jag fick en rullator. Dett är ju egentligen inte de jag vill för det är pinsamt värre.


MEN det är ju de som kan bli min hjälp att hålla igång o för att kunna gå ner i vikt.


Jag förstår inte varför de ska vara så svårt att få en stol till köket som underlättar för mig.


Jag har svårt att bara stå rakt upp o ner, eller om jag har något att luta mig mot. Jag har köpt en barstol på Ikea men den är ju inte justerbar ( stavas de så ? )


Tänk om jag kunde få en höj o sänkbar stol som jag kunde ändra rumpen oxo då hade jag genast kunnat få en bättre hållning, en rak hållning som inte frestar lika mycket.


MEN de får man inte. Jag har själv tittat på en sadelstol, den är så skön att sitta på men dom kostar flera tusen o dom pengarna finns inte.


Ja vi får se hur de blir, hon ska komma hem till mig någongång, men hon skulle ringa först.


Ja tänkte jag de är väl lika bra att säga att om hon ringer o jag sover så är de 90 % chans att jag INTE kommer ihåg de även att jag har pratat ganska normalt med henne.


Det har hänt flera gånger att jag har pratat i telefonen utan att jag vet om de.


O de har även hänt att jag har ringt upp någon mitt i natten. Pinsamt.


Anita ringde mig en natt när hon va på landet för hon blev rädd. Jag har för mig att hon hörde något på övervåningen så jag hade bara sagt till henne att hon skulle ringa mig om de va något sen hade jag bara lagt på luren.


Där stod hon rädd o lessen o ringde inte tillbaka till mig..


Ja vad ska jag säga ? Jag får ju skratta när sånt händer o de gjorde hennes dotter oxo haha.


Tillbaka till dagen idag. När jag va klar på VC så åkte vi o hämtade Teddy men så kände jag att de började trycka, spänna i bröstet på mig o de gick ut i armen o ner i lill o ringfinger. Det började redan lite igår men sen blev de värre så Rohde fick åka ner med mig igen o snällt sitta ute i bilen med Teddy.


Ja hon gick först in o sa att jag skulle komma så jag hade bara att gå rakt in.


Dom tog ett ekg o tryck. Sen fick jag prata med en ny läkare han va så mysig. Lite Kojak över honom, lite bufflig o jättemysig som en brumbrumbjörn.


Han va lugn o säker o tog sig tid även att klockan hade blivit efter stängnings dags.


Han jämförde med mitt ekg som jag tog i förra året när jag blev inlagd o det såg lika bra ut nu som då.


Men jag gjorde rätt som åkte ner o kollade upp de eftersom dom hade sett en liten förändring, då detta kunde vara nån "förvarning" nää så sa han inte, jag kommer inte ihåg vad han sa ?


Men jag skulle åka in till akuten nästa gång OM de blir nåt.


Ja de slutade ju bra som tur va.


 


Har fått lite bilder i mailen som jag lägger ut här.


( så här vill nog min tandläkare att jag ska ha så jag inte kan tjata på dom , ja förutom när dom själva behöver in i munnen )



 


 


Får ju inte glömma bort att dom gamla ska ha roligt oxo. De går inte bara sitta inne på ett hem o ha tråkigt. Nä ut med dom i friska luften med lite kaffe o bulle sen en åktur med hojen... Fast dom kunde ju ha på sig lite kläder i fall dom skulle åka omkull.



 


Ha en mysig kväll.


Puss I Pannan

1 kommentar: