Bloggintresserade

fredag 8 maj 2009

BETESUTSLÄPP / BILDER

Gott om plats fanns de ont om. De va första gången jag va o såg när kossorna släpptes ut. Vilken syn de va. Det va inte sista gången jag kollade på de. O nu vet jag lite mer hur jag ska kolla in allt innan jag "parkerar" mig för att ta bilder.


Det va inte lätt ska jag säga. Det började inte förrns halv 7 på kvällen o på kvällningarna så är det lite svårare att ta kort med min kamera det blir grynigt på nåt sätt. Men jag gjorde mitt bästa.


Att ta på rörliga ting är megasvårt. O jag visste ju inte heller riktigt hur kossorna skulle bete sig.


100 kossor släpptes ut. Jag knäppte hela tiden. Det va svårt oxo för man stod som packade sillar, ojämn mark så de "rullade" under fötterna på mig. Har svårt med balansen.


Så här nära stod man .



 


Lillhönan Tilda o hennes kompisar va där oxo.



 


Här sa jag till tjejerna att först ut är tjurarna som ni ser där borta så pekade jag på killen. Ett litet skratt blev de  =)



 


Den här bilden blev så suddig men kolla svansen. Den pekar rakt ut.



 


Flickorna Trulsan o Bulsan står i mitten o håller koll så att alla sköter sig.




 


Ahh man måste ju hälsa på varandra lite. En liten sniff i baken =)



 


Solen låg på så gott som hela tiden. O jag stod precis där dom sprang ut vilket va helt fel ställe. Nästa gång ska jag stå en bit ifrån.




 


Hörre Hulda, se upp jag är på G.. Stångas lite eller ?



 


Howdy do !!



 


Mmm gräs, gott ....



 


Du, hela hagen är full av gräs. Måste du vara där jag är ?



 


Jisses vad hon tjatar. Vem tror hon att hon är ?



 


Kom igen då. Looooser !!!



 


Äntligen lite lugn o ro. Det är så här varje år ..



 


Teddy är jättetrött när vi åker hem. Det blev lite för mycket för honom. Men skoj hade vi.



Tack för en fantastisk dag/kväll.


 

2 kommentarer:

  1. medlem i bregottfabriken!!!

    Fritidsanställd..

    HK/////Kai

    SvaraRadera
  2. Ängel med dolda horn9 maj 2009 kl. 11:54

    ..på kossorna! Ha en bra dag! Kram / Ängeln

    SvaraRadera