Bloggintresserade

söndag 10 maj 2009

¤ M O B B I N G ¤

 


När det gäller barn är fruktansvärt, o särskilt när det gäller ens egna barn.


Nu är det inte barn det handlar om utan vuxna människor som mobbar andra vuxna människor.


Detta händer inne på en stor sajt med många medlemmar. En sida där man har en egen liten vrå där man kan pula med lite bilder, texter, blogg osv.


Det spelar ingen roll hur gammal man är, men det spelar stor roll att man är tjej/kvinna.


VI " f l i c k o r " kan inte vara snälla mot andra " f l i c k o r " . Det finns alltid något som man stör sig på.


Hur man skriver i en blogg. Himmel o pannkaka det kan ju misstolkas det som skrivs o sen är det ett r a m a s k r i.


Då samlar " h ö n a n " som leder hela truppen ihop sina småslavar o skickar ut dom för att börja trackasera den här stackaren som skrev något helt oskyldigt i sin blogg.


Visst hoppa på dom bara, dom kan ju inte försvara sig mot ALLA idioter som bär sig så vuxet åt. Slå på dom,, fan dom ligger ju redan. Vaa slå en gång till, hårdare !!!


Att få dessa medlemmar som inte har gjort något fel avstängda är åt skogen fel.


Där sitter dessa små pissmyror o pinkar in sina revir tillsammans med dom som har ett visst ansvar för den sajten. Jag vill inte skriva ut varken namn eller vad dom har för typ av ansvar där inne för jag tänker skriva ett mail till sajtansvarig.


Jag blir jättelessen när det ska behöva bli bråk för en liten struntsak som att du skrev de, eller du har tagit en bild som du absolut inte få ha. Den är MIN ta genast bort den. Den bilden måste plockas bort pga regelbrott mm.


Från början fanns de inte ens en liten struntsak att börja bråka om, men det såg mobbarna till så det blev.


Dessa människor som sitter o slänger käft över andra som kanske inte kan svara för sig pga att dom blir utslängda utan att få en varning eller någon som säger till att nu har du gjort fel si o så många gånger tyvärr ryker ditt medlemsskap då du har valt att inte följa våra regler.


REGLER, dom skapar ju regler efterhand. Detta är så fruktansvärt löjligt. Här är cyberrymden meeeegastor o man kan inte samsas eller visa respekt för varandra. Man vill helt enkelt inte.  Nää man måste köra över andra för att själva må bra.


Skaffa ett eget liv för fasen o sluta ge er på andra människor. En vacker dag kommer ni att få igen allt som ni själva utsätter andra för. Ja, jag vill helst inte skriva att det är de jag hoppas, för då är jag en precis lika hemsk människa som mobbarna. Men jo, de är precis de jag önskar dom.  Inte för att jag själv ska få må bra, för de klarar jag utan att trycka ner andra.


Vad är det som driver folk till att bete sig som svin ?


Varför vågar dom inte mobba ensamma, varför måste dom alltid ha med sig 75 till som oxo kan vara elaka ?


Vågar dom inte stå för det dom gör eller tycker ?


Trissa dom upp varandra så hemskt så att den ena blir hemskare än den andra ?


JAG kan vara värst !!!


Är det något att sträva efter, blir man populär om man vågar visa en svinaktig sida hos sig själv ?


Nä tack jag är den jag är för populär vill jag absolut inte bli på andras bekostnader.


T.o.m jag har fått en massa spring på min sida, ja självklart vågar dom inte visa sina små tassavtryck .. Vad beror de på ?


FEGHET ! Vad annars ?


Jaha de kanske är de som menas med att vara vuxen när man beter sig så ?


Men vad vet jag ?


Själv håller jag mig på min kant, där alla får plats ....


 


Om man märker att något är fel, varför kan man istället inte fråga om det är något man kan göra ?


Man ska inte behöva vänta på att bli tillfrågad om man själv ser något som inte stämmer.


Det spelar ingen roll om det gäller på internet eller i verkliga livet.


Ta hand om varandra, va ärlig. Det kommer man långt på.


Låt alla få vara den man är..


 

5 kommentarer:

  1. det Du har skrivit.... Jag tycker det är mycket intressant att se vad för tok en de bloggare "hittar på". Ena dagen tycker de en sak och en annan dag har de en helt anna story att dilla om.Heter det inte att man 'vänder kappan efter vinden' eller liknande. Vore det inte t.ex. bättre att skaffa sig ett riktigt arbete istället för att sitta och bl.a. kopiera andra människors skrivade, 24 timmar om dygnet på en blogg..... Ha en riktigt bra dag och sköt om Dig & Teddy. Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  2. det ligger ett EGET misslyckande i botten på dessa människor som försöker att rättfärdiga sin egen skit med att hänga ut andra...
    Lätt som en plätt att tyda dom alstren som baktanken är lika skiten som en nysketet blöja...

    HK.......Kai///

    SvaraRadera
  3. ....det är väl inte på Expressen detta håller på ännu? Oavsett var det är blir det lika förödande.
    Där jag är har jag inte sett ett uns av det. Mycket tillfredsställande att tonen är hjärtlig. Kramis!

    SvaraRadera
  4. Mycket intresant Blogg

    SvaraRadera
  5. Fint och itressant det du skriver,.....tror mej veta vilken sajt du menar...
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera