Bloggintresserade

lördag 30 maj 2009

RINGA PÅ FYLLAN ?!.

 


Där alkoholen går in går vettet ur, ja visst är de så. Alkoholen kan ställa till med stora problem. Man kanske gör saker som man inte kan stå för. Man har ågren dagen efter. Ja en normal människa som har krökat till de o gjort bort sig får ågren. Med all rätt.


Är det ok att skylla på spriten om man gör eller säger något dumt ?


Eller om man börjar fylle ringa mitt i nätterna ?


NÄ de är inte okey.


Tål man inte spriten så ska man tänka sig för. Det är inte alla som vet vart gränsen går då man borde sluta dricka o hålla sig till vatten eller gå hem.


Men varför ringer man till andra ? Vad vill man ? Vad har en fyllkaja för vettigt att säga ? INGET.


Varför inte de ?


Jo för de är oftast så att man inte kommer ihåg dagen efter vad man gjorde.... Ja man kanske kommer ihåg men vill inte sas då är de så enkelt att skylla på något utan att man behöver stå för de själv.


Nä äckliga fyllon gillar jag inte. Inte dom som inte kan stå för det dom gör heller.


Jag kom bara att tänka på någon nu när jag satt här o filosoferade lite.


Precis de är rätt jag kan inte sova  .......


Puss I Pannan

2 kommentarer:

  1. Det sunda förnuftet försvinner när alkohol intas. Jag har själv ringt folk när jag varit på lyset men det är några år sedan, och har väl med åldern insett att telefon är det sista man ska prata i när man har druckit. Däremot så har jag en bekant som brukar ringa när första flaskan har korkats upp och detta inte en gång utan hundratals gånger. Jag brukar svara en eller ett par gånger och sen skiter jag i det. För den snubben minns aldrig vad han har sagt ändå och då känns det ganska meningslöst att föra ett samtal med en sådan person. Ha en trevlig Pingst vännen, kramar.

    SvaraRadera
  2. & jag har lite svårt att hantera stökiga fyllon...Trevlig helg. Kramisar

    SvaraRadera