Bloggintresserade

tisdag 26 maj 2009

Får jag chansen på dig / Bilder

 


Dagen i dag började jättebra. Har varit inne i stan på Olssons eller va det heter o köpt lite kläder.


De fanns rätt mycket fint att välja på även för fullvuxna  =)


Jag vet inte hur många plagg jag la ner i vagnen , sen kände jag lite panik när jag kom på att jag måste ju prova allt oxo.


Men de gick bra till en början sen fick jag så ont, ont, ont, ont, ont.


Sa jag att jag fick ont ?  ( hahaha )


De kändes som mjölksyra i hela kroppen. Rohde fick t.o.m hjälpa mig på med tröjorna, av med dom, rätta till dom osv. Ja ni ska bara veta vad jag är glad att jag har henne. Nu menar jag ju inte bara för att hon är hjälpsam utan för allt. Precis allt.


Det va inget roligt att se sig i spegeln de va längesen jag gjorde de o jag blev lessen. Baaah.


När vi hade handlat klart så köpte vi en glass var o jag köpte en liten dricka för jag höll på att torka ut.


När vi satt i bilen så började de åska o de gillar jag inte. Men det gick bra ändå.


Vi orkade inte gå på A6 , de får bli en annan gång. Men vi stannade till på apoteket för jag hade fått nya recept.


När hon plockar ihop mina mediciner så ser jag att den viktigaste inte finns där. Jag trodde att hon glömde den men hon tittade igen o den fanns inte. De hade inte kommit in något recept på mina Citodon. Jag blir sååååå arg.


Hur ofta händer detta mig ?  Så gott som varje gång jag får nya recept är det något som fattas eller strular på nåt sätt.


Rutinen kan både jag o dom på apoteket nu. Jag går in till Vc för att "tjata" på dom medans dom håller mina andra mediciner tills jag kommer tillbaka.


Jag sa till en ssk att nu får du hjälpa mig innan jag skrrrrriiiiiiiiker för nu är jag ARG. Riktigt arg.


Stackars ssk de va inte hennes fel att de blev så men hon hjälpte mig. Hon tittade i journalen att läkaren hade skrivit att han inte ville skriva ut några så jag skulle få vänta tills min läkare kommer tillbaka från sin semester.


Hur ska jag kunna veta att hon ska på semester ? Sånt ska jag veta så jag har en chans att fixa med mediciner.


Hur som helst så frågade ssk om jag fick utskrivet för ett helt år ? Oh nej 4 uttag är det bara 100 tabl/uttag. 4 tabl/dygn.


Hon fixar en läkare som skriver ut till mig så jag går tillbaka till Vc o säger till dom att receptet är fixat. De va de inte så jag fick vänta en stund.


Jag får en liten förpackning men jag tänker inte mer på de förrns jag lägger ner den i kassen. 25 tabl ???? Vad är detta ? Händer de mig ?


JAAAA !


Då har läkaren skrivit ut mycket riktigt 4 uttag på 25 tabl med 7 dagars intervaller................


De va ju inte alls så jag hade sagt. Jag borde vara van för de händer jämt. O de är inget jag bara säger för de händer verkligen alltid något strul.


Har suttit o pulat med lite bilder. De vill inte funka med bilderna heller. Jag vet inte vad jag gör men jag får inte till nåt.


 


Detta är en rabarberpaj som mamma bjöd tjejligan på när dom va där sist. Den är supergod.



 


Sen har hon plockat liljekonvaljer. Jag kan inte ha dom inne för dom är så starka i doften. Men dom doftar så gott o är så fina.



 



 



 



 


Det är ju inte det lättaste att ta bilder på barn o djur, ja rörliga föremål överhuvudtaget. Så jag försökte med den här humlan , den slapp jag ju jaga för den stackarn va död. Jag tog flera bilder men de var bara den här som blev ok.



 


Är de inget bra på teven ikväll ? Jag är så trött så jag skulle kunna somna nu. Men jag får väl snällt vara uppe o spela några omgångar med Inkan. De gjorde jag inte igår för jag somnade.


Jag pratade med Tilda innan på msn. Hon ropade på mig o jag frågade vad hon hade gjort idag.


Hon svarade att hon hade varit med sin nya kille. Han som går i 4;an.


Wiiiiii skriker jag är de HAN ?


Jaaa de va HAN som hon har velat ha chansen på länge. Han hade en tjej men han gjorde slut med henne o blev ihop med Tilda så nu svävar hon på moln. Jag är oxo glad för hennes skull.


Hon hade frågat chansen på honom, hon är inte rädd av sig.


Så dom hade varit idag. *fniss*


Nä nu har de blivit en massa gallematias. Hoppas att ni har haft en bra dag.


Puss I Pannan

1 kommentar:

  1. Hallå där
    Nu sover du ju iaf....
    Här har jag suttit och spelat med mej själv
    kul....trodde du ja
    men OK..sov du
    jag lägger mej å läser då
    för nån gång ska ju boken oxå ta slut
    Nattis på dej
    PÖSS i örat..smackkk

    SvaraRadera