Bloggintresserade

onsdag 16 januari 2008

Jag hade en bebis =)


En skit trist morgon. Grått väder, allt va grått. Satt vid datorn. Maria hade ropat, jag ringde upp henne. Läste lite galet innan jag FATTADE att jag skulle ringa HENNE. Jaja.. Vi pratade en bra stund om allt o inget. I bakgrunden hörde jag en av tvillingarna gråta.. Jag sa till Maria att R vill till mig förstår du väl. Sagt o gjort, jag blev med bebis en stund efter.


Så nu börjar jag om meningen här med bloggen. OHHHH VILKA UNDERBARA TIMMAR... Denna lilla höna, ja alla 3 hönor är mysiga. Men när dom kom hit o jag tog henne så la hon sin panna på min kind, då höll jag på att börja stor tjuta av lycka. Det va inga problem alls att ha henne. Tog av henne ytterkläderna o gosade lite. Men sen måste jag ju in till mamma o visa att jag hade bebis R hos mig. Ja inte länge till för hon va snabbt i mammas famn. Vi slåss nästan jämt om vem som ska hålla först =)   Mamma hade henne en stund, men sen tittade R på mig o ville komma till mig.. Aaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh *suck*  *lycklig*.. Väl inne igen, så fick hon välling, hon ville inte att jag skulle sitta still nä då, lilla R har en egan liten vilja o klart att hon får ha de här. Men det sa vi inte till hennes mamma hehehe. Jag gick runt med henne, sjöng lite, tittade på pippisarna ute. Hon va så trött så ögonen va röda. Denna lilla damen vill bestämt inte sova. Hon kämpade, men inte tillräckligt för jag vann  =)  Jag gjorde som jag alltid har gjort med Marcus när han va så liten. Jag gick med henne lite, viskade till henne, pussade hennes kinder, ovanför ögonen så hon orkade bara inte hålla dom öppna  =)  Sen sov hon gott i ca 1 timme..


Hon va tyst när hon vaknade, men jag tittade till henne hela tiden så hon kan inte legat vaken länge. Det första jag fick va ett leende, sen låg vi i sängen o pratade hon o jag. Så nu har vi lite hemlisar  =)


Precis när vi hade bytt kisseblöjan så kom pappa o hämtade hem henne..


När pappa kom så började hon gråta, oj oj pappa lilla vad du har varit borta länge oj oj oj.. hahaha.. Allt gick så bra.


Detta kan man kalla en hel omvändning på dagen. Jag mådde jättebra i själen sen. O jag luktade bebis, välling o gos...


Jaha där kom min ludna bebis o ska ligga i sängen. Får bädda upp en liten hörna då =)


 


Tack för lånet - det gör jag gärna om igen snart...


ps, jag vet att de är likadana bilder, men hon är så gosig så jag måste lägga ut båda.. jag hade bäddat in henne så hon kom banne mig ingenstans  =)  o handduken drog hon själv över ansiktet, det gör dom båda.


1 kommentar:

  1. med de små liven, de är så ljuvligt goa. Man blir ju bebissjuk ju!!
    Hoppas du mår bättre idag då! Kramisar till dig Åsa å till lillsnutten!!

    SvaraRadera