Bloggintresserade

måndag 14 januari 2008

Gråta mycket o länge

Det snurrar i huvet, Ord som vill ut


Ord som slåss med varandra


Det gör ont, ont i huvet


Det är en massa buller


Hjärtat säger åt mig att skriva


Jag skriver, jag skrev.


Medans jag skrev


vet jag inte vilka ord det va


Har läst efteråt. Det fick mig att gråta


Gråta mycket  o länge


Gråt efter längtan


Gråt efter kärlek


Gråt efter förståelse


Gråt efter respekt


Det hjälper lite att gråta även att det


gör fruktansvärt ont


Det är inte bara orden som gör ont utan


även gråten , smärtan , längtan


Mina tankar, mina ord


Stanna kvar hos mig , flyg inte iväg


Kärleken, glädjen, respekten kommer det igen ?


Gemenskapen , lyckan , "fler"samheten


Inte ensamheten , fyll mitt tomrum


Fyll de med värme , fyll de med kärlek , fyll de med glädje , men


även respekt


Lyssna , förstå


vill inte tassa på tå


Svik inte nära o kära


Håll om dom, älska dom


Ta tillbaka dom


Hoppet , modet , glädjen , kärleken övervinner allt


anneli 08-01-14


 

1 kommentar:

  1. det är väldigt vackert det du skrev... men jag vet inte om kärleken övervinner allt. Kan det inte vara så att den helt enkelt består? bland känns det som man kan drunkna eller förgås av kärlek. Då är den inte så mycket att glädjas åt. Inte förrens man har den i sin famn.... Jag tror den består.

    SvaraRadera