Bloggintresserade

onsdag 7 februari 2007

Sprattel

 



 


Har varit ute o pulsat i snön. Visst är det fint ute, men nu vill jag inte ha någon snö. Det går ända upp till knäna på mig.


Där det inte är skottat får jag bana vägen för min lilla hund (bichon frise) o mina katter. Alla 3 är lika stora *S*.


Först kommer jag, sen hunden, ena katten som trippar lite försiktigt ,, medans Zimba tar sin egna väg, med en racer fart. Tror inte ens han hinner sätta ner tassarna förrns han kommer ut på gången där det är skottat.


Jag fick mig ett gott skratt när vi va ute. Teddy (hunden)  gjorde sitt o va supernöjd, så han började sprätta med alla ben. Det är väl lite extra gott o hålla på så i snön, så han fick en jädrans fart på bena, antagligen så sparkade han undan ena benet eller halkade, för rätt va de va så låg han på sidan å sprattlade. Jag tror inte att han fattade först att han hade ramlat omkull, sen flög han upp. Där går jag med djuren o skrattar högt när en ung kille går förbi. Han tittade lite konstigt, jag sa hej o fortsatte..


Sitter med en kopp kaffe, o ska kolla min mail.


Tjingeling...


 

1 kommentar: