Bloggintresserade

lördag 24 februari 2007

Melodifestivalen - Sista delfinalen

Har inga större förväntningar. Vet inte ens vilka som sjunger, men det lär jag snart få veta.


Ut kommer Luuk med en liten bock . Ska han tutta på den nu eller ?


Ehhh såg inte det roliga i det hela.


 


Magnus Uggla - För kung och fosterland.


Sitter här o försöker komma på vilken låt det är som han redan har gjort.  Näää ingen bra låt,, skit låt. Bättre dom åker till Brazilien o är med på festivalen o livar upp det lite där.


 


Emilé Azar - Vi hade nå´t.


Vet inte om det känns som han är nervös, känns lite osäker. Emellanåt är den bra låten. Härligt gung i den. Jo den blev bättre o bättre. Inte helt fel alls.  Grattis till din viktminskning - 20 kg..


 


Sanna Nielsen - Vågar du, vågar jag.


Reklamsnutten va den bästa, tycker att Luuk kan stanna i den buren.


Vad finns att säga, hon är ju helt underbar. Vilken röst. Diggade mer än gärna med .. Läckra kläder. Toppenlåt. Detta är för mig en schlager. Scenen va hennes.


 


Carolin af Ugglas - Tror på dig.


Har inte hört så mycket av Carolin, så det ska bli intressant.


Hade väntat mig nåt helt annat. Det jag har hört innan har varit bra mycket bättre än det här.  Inte alls min stil, flummigt, dimmigt.. Nää låten va kass. Vet inte hur många gånger hon sjöng tro på dig ?


 


After Dark - Åh när ni tar saken i egna händer


Snygga ben.. Ingen vidare låt.............


 


Sara Dawn Finer - I remember love.


Piano,, jag älskar piano. Låter lite som Céline Dion. En bra låt, härlig röst, härlig ballad.  Love love is in the air..


 


Verona - La musica.


Men herregud vilken hemsk låt. Undra om inte jag kan beställa pizza på Italienska bättre än den här...


 


Andreas Johnson - A little bit of love


Nästan så man kommer tillbaka till 50-60 tals låtarna. Gillar låten, han ser lite fullifan ut. Han hade publiken med sig. Ja han va toppen.


 


Ja då va det sista låten.


Mina favoriter är ;


 


1. Sanna Nielsen


2. Sara Dawn Finer


3. Andreas Johnson


4. Emilé Azar va inte heller så tokig


 


Men det lär väl inte bli någon av dessa som går vidare.


 


Luuk behåll klänningen på det va riktigt snyggt.


Hade ju kunnat hitta på något roligare medans röstningen pågår. Tråkigt, lamt, blahaaa.


 


Publicerar nu orkar inte titta. Redigerar in senare kanske.


 


Går vidare gör


 


Magnus Uggla


After Dark


Andreas Johnson Yeeeees


Sanna Nielsen Yeeeees


Sara Dawn Finer Yeeeees


 


Tre av mina gick vidare


 


Till Finalen.


Här måste väl ändå någon av mina favoriter vinna.


 


Sara Dawn Finer Till Globen


 


Andra chansen


 


Magnus Uggla


Sanna Nielsen


 


Andreas Johnson Till Globen


 


Måste säga att jag är nöjd med dom som gick vidare. Jag har fortfarande inte fattat hur allt detta hänger ihop med andra chansen .  Hoppas att jag fattade det rätt nu *S*.


Ja så va det över för i kväll.


 


Ha de gott


Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar