Bloggintresserade

söndag 11 februari 2007

Lite melodifestival

Jahaa, då hann jag kolla på alla låtar innan jag somnade.


Jag piggnade till ganska rejält när jag såg Luuk. Jag förstår inte, han är ju inte ens rolig. Han är en pina. Pinsam, en skitjobbig fjant, som är betuttad i stackars Jessica o hennes kläder. Nästa gång jag tittar, så står han utan byxor. Kräks. Byt ut honom.


 


Nr 1 Regina Lund-Rainbow star.


Hemska kläder, fruktansvärd låt. Tyvärr har aldrig gillat henne.


 


Nr 2 Marie Lindberg-Trying to recall.


 Hade svårt att "greppa" låten först, tyckte först hon sjöng falskt, men ju mer jag lyssnade på den, desto bättre blev den. Va nog bara jag som va trött. Bra jobbat lilla skol fröken. Publiken älskade henne.


 


Nr 3 Jimmy Jansson-Amanda.


 Här hade jag verkligen väntat mig en hit. Han är söt killen, o han kan sjunga, men låten va inte bra. Lycka till med papparollen


 


Nr 4 Cosmo4-what´s your name.


 En svängig låt, tycker mest att dom försöker likna modeller som ska öva in sina steg på scenen. Nä inget vidare.


 


Nr 5 Lustans Lakejer-Allt vi en gång trodde på.


 Titeln säger väl de mesta. Nu verkar dom ha tappat tron på sin låt. Va det kanske därför som dom hade med dom båda putrövarna som stod o smekte o omade sig. Ett gäng killar som pratar sig genom låten. Nä far o flyg.


 


Nr 6 Jessica Andersson-Kom.


 Snygg , sexig. Läckra kläder, underbar röst. Låten är toppen. Snacka om att äga scenen o förföra publiken. Du skulle vunnit helt klart !!!


 


Nr 7 Thuresson-Rydé-Första gången.


 Hur kan dom kalla detta för schlager ? Det är de inte i mina öron i alla fall. Det kanske inte är nåt fel på låten, men den passar inte här. Kanske till ett minnenas program.


 


Nr 8 The Ark-The worrying kind.


 En svängig låt, ganska ok. Men för fasen behåll kläderna på. 


 


Rätt låt vann ?  NEJ...............


Jessica skulle vunnit, helt klart.


 


För 17 gubbar, byt ut Luuk. Fästingar plockar jag på katterna hela sommaren.   

1 kommentar:

  1. Men Illena då ! så du säger,,, Luuk som e så underbar o en skön humor har han ,,knaster knaster ...jag har fingrarna i kors bakom ryggen :) skönt att du vaknade till iallafall..men rätt låt vann iallafall
    kram

    SvaraRadera