Bloggintresserade

tisdag 27 februari 2007

Då har man varit i City

Natten va ganska så jobbig, jag sov inte mycket. Tror att jag somna ca 6.  Sen gick jag upp halv 11.  Ut med hunden, ge honom lite mat. In i duschen, fixa frukost, kolla lite på tv. Fixa till mig lite, lämna hunden på mammas jobb sen till sjukhuset för koll av leverfläckar.


Fick komma in tidigare, inte illa. Betala 220 kr. *aj de sved*


En kvinnlig läkare kommer in med en AT läkare. Hon sträcker fram handen o säger - Är det Anneli hm hm hm hm hm


- Näää säger jag då.  Det hade jag inte planerat att säga. Jag blev nog lika chockad som dom.


Läkaren drog tillbaka handen - nähää sa hon..


At läkaren tog ett steg bakåt. Han tittade konstigt.


Jag började skratta, bad om ursäkt o sa att så har jag aldrig gjort innan.  Vi skrattade ganska länge åt detta. Hon sa att jag va inte den första tokiga patienten i dag. Det va visst någon mer som hade skojat med henne.


Dags att undersöka fläckarna.


- Ja du kan ta av dig allt utom underkläderna


???????????????????? *vill inte*


- Ok.


Jag försöker skämta bort att jag inte har rakat benen på ett tag.


- Ja ni får ursäkta att jag inte tar av mig vinterpälsen säger jag o tycker att det är pinsamt.


AT läkaren skrattar så han blir röd i ansiktet. Han va yngre än mig, o ganska snygg.


Fläckarna såg bra ut, ingen cancer.


Sen hade jag en plit på ögonlocket.


- Jo men den kan vi ta bort , ta fram saxen sa läkaren.


Sen vänder hon sig till AT läkaren;


- Vill du ta de ?


- Ja visst säger han.


- Ehhh stammar jag, är du stadig på handen ? För du får bara ett försök, sen boxar jag till dig.


- Nej det får du inte göra sa läkaren, precis som hon trodde att jag skulle göra de.


Han vart ganska nervös bara för jag sa så. Han missade första försöket, sen nöp han till. Ah det gjorde inte ondare. Wooow, ajjjjjjj, då klippte han.


Ja de gjorde lite ondare.. Men nu är det gjort.


Tack o hej, 220 kr å en plit fattigare.


 


Åkte till A6 för att fixa till mina glasögon. Oh va de gungade till i huvet på mig. Jag har ju vant mig vid att ha dom på sniskan. Men nu har jag vant mig igen.


Jag frågade hur i hela världen jag skulle få dom rena. Det är som flott på dom. Jag tvättar o tvättar, torkar o torkar, svär o svär lite mer. Men inget hjälper.


Men hon tyckte inte att de va konstigt för dom hade gått sönder i glasen. Då hade det skyddet som är på spruckit. Så det är inte konstigt att jag ser suddigt o att jag har ont i skallen så ofta nu.


Jahaa nya glasögon. Det får vänta


Tack o hej 60 Kr fattigare.


Gick fel inne på A6. Förstår inte varför dom ska bygga så stort för. Jag är inte där så ofta, så det är inte så lätt att hitta alltid. Det kostade mig lite extra pengar att gå fel.


Hittade en snygg väska. Jag behöver verkligen en, har inte köpt nån på många år. Den är grön o fin *S*...


Den kostade 368 kr... Men det va halva priset på den.


Tack o hej. Nu är jag fattig o helt slut.


Hoppas ni har haft en bra dag.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar