Bloggintresserade

torsdag 9 oktober 2008

Spindel Jakt

 


Va jag på i natt...


Jag skulle böja mig ner för att plocka upp "smutsen" som låg på golvet när det KRÖP iväg..


Gissa om jag hoppade högt ?


Det va en mega stor spindel o jag blev nästan gråt färdig. Den ville ju inte underlätta för mig heller utan skulle krypa bakom min byrå o mitt skrivbord..


Mitt skrivbord är både stort o väldigt tungt.. Det fanns inte en chans att jag skulle lägga mig om jag inte fick tag i spindeln..


Jag slet som ett djur för att möblera om i jakten på den stora stora stoooora spindeln. Va lite lätt illa mående oxo för jag hade migrän. Det va inget roligt alls.


Kameran hade jag lagt fram OM jag skulle få tag i spindeln. Jag vågade inte lägga mig på alla 4 o krypa under skrivbordet för att titta efter. Så jag hämtade en "gripklo" som jag har fått låna av sjukgymnasten.


Ja hur skulle jag få ut den utan att mosa hela spindeln ?


Kämpa kämpa o kämpa ännu mer. I 20 minuter jagade jag monstret. Jag tog försiktigt men han slet sig igen...


Jag va genom varm när jag va klar med allt. Fick några bra bilder i alla fall.


Sen fick spindeln kila vidare  ..... Jag har aldrig sett en sån här stor spindel.. Ja inte i mitt hem i alla fall.


Här är dom inte välkomna..


 



 

2 kommentarer:

  1. Ibland kommer det in så stora, jag blir nästan hysterisk då! O dammsugaren kommer fram..om jag vågar rota efter den! Men DU ska ha en fin helg utan kryp, bara med sol o fina färger på träden,hi! Kraam!

    SvaraRadera
  2. game over.............10 oktober 2008 kl. 15:21

    Skicka den till mig så kan ormarna äta upp den hahaha.
    Jag har en lånad dator och jag vet inte hur länge. Å fy för migrän, håller med dig. Tål inte imigran pga blodtrycket. Hade ett anfall igår oxå, jäkla skit att inte se nåt. Men men. Hoppas du mår bättre och att din helg blit toppen, farmor. Kramisar till dig Åsa

    SvaraRadera