Bloggintresserade

fredag 17 oktober 2008

Nyp i "rompen"

 


Jag o min granne, vi har ett mycket speciellt förhållande. Det är helt underbart. Men att de va riktigt så underbar de visste jag inte.


Rhode o Iza kommer gående åt mitt håll, när Iza är i närheten så är det inte Teddy hon flyger på utan mig ...Teddy blir väl lite lessen när han inte får uppmärksamheten, men sen går han över till Rhode, hon har ju alltid med sig massvis med godis....


Hur som haver, så börjar vi våran promenad när det känns som Rhode nyper till mig i häcken.... I häcken !!!  Jag tittar på henne o tänker att nääääääääää de kan inte stämma alls... Men jag började skratta. Så jag säger till henne nåt om att de kändes som att du nöp mig.


- Nähää du, de har jag inte gjort..


Det va ju självklart Iza hoppmajjan som gjorde så att de kändes som ett litet litet nyp.


Sen i dag så ringde hon precis när jag hade kommit hem o frågade om vi skulle gå ut.. O de va jag ju me på, jag frågade henne om hon ville gå ner till sjön o ta lite bilder..   Visst de va inga problem.


Jag plockade iordning, tog med mig kameran o Teddy o gick ut. Utanför kommer Iza med dunder o brak... Dom är som dag o natt , o sååååå gosiga....


Med säkra steg går vi neråt sjön. Jag hittar några moln som jag tar kort på osv...


När vi va nere vid sjön så skulle jag ställa om kameran ,,,,, vad ser jag då ?


JO !!!!!!!!!!!


Batteriet börjar ta slut..................  Då säger  lilla Rhode;


- Ja men det skulle du tittat efter innan du gick ut...


- Jo, jag vet väl de. Men , ? ! .


Ja vad säger man ,, finns inget att säga. Jag trodde ju att jag hade fixat med batterierna...


Jag hann ta några bilder i alla fall o Rhode hade ju med sig sin kamera..


- Nää är mitt batteri oxo slut ?


- Hahahahahahahahahahahahahaha, att du inte kollar sånt innan du går ut hahahaha....


Oj oj oj, ja vi har i alla fall roligt på våra möten..  Vi fick några bilder med mobilerna oxo....


Ska plugga in de i datorn så får vi se om de blev pannkaka allt...


Lite från promenaden =)


 


Puss I Pannan


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar