Bloggintresserade

lördag 11 oktober 2008

Fast för inbrott ?!.

 


Hade svårt att somna natten som va, för jag tänkte på att jag inte fick glömma bort katten... Herr o Fru G´s katt. ( jag är så glömsk )


Så när jag vaknade i dag så va de katten som jag tänkte på, skynda skynda. Väl där så får Teddy sitta kvar i bilen så att det inte ska bli bråk mellan katten o honom. Han sitter o håller koll på mig medans jag går in i huset.


Jag ropar på katten *kissss kisss kiiiiiissssss* O hon kommer fram. Jag försöker få av mig mina gummi skor ( vad dom nu heter med hål i o rem i baken ) , dom är ju så lätta så jag får böja mig ner för att dom ska "släppa" foten. Jag hinner inte ta av mig dom när jag hör hur det piper, tjuter lite lätt. Jaha tänkte jag, nu har dom ett sånt där roligt brandlarm där batterierna nästan tagit slut. Så jag gjorde ett nytt försök med skorna när det började tjuta rejält.... O då menar jag TJUUUUUUUTA utan bara fasen.


Mitt i allt så ringer telefonen, o jag har fortfarande inte fått av mig skorna så jag springer in med dom på. O de skulle jag inte gjort. För det hade ju regnat ute så dom va blöta, resultatet blev att jag nästan gick ner i spagat. Jag vred till ryggen så jag skrek rakt ut. Får sen tag i telefonen , då är det Securitas tack o lov.


Jag får lite smått panik för jag såg hur rädd katten blev, hon stod o slirade på samma ställe en bra stund innan hon kom iväg. Sen såg jag inte röken av henne mer.  I alla fall så skrek jag i luren för jag hörde inte mig själv tänka ens...


- Vi har ser att larmet är igång.


- HJÄLP MIG,,, katten är ju rädd ....... Skriker jag.


- Vad är koden ?


- Herre gud, jag har ingen kod, jag brukar hjälpa dom med katten o dom har aldrig gjort så här innan.


- Kan du få tag i herr G ?


Samtalen bröts o det tjöt fortfarande. Det ringer tillbaka nästan på en gång o det är Securitas igen.


- Kan du få tag i herr G ?


- Nää, det går inte att ringa. O dom är i Danmark.. ( vilket dom INTE är, jag vet inte varför jag sa så )


- Har du ingen mobil ?


- NÄ den är inskickad. Kan du hjälpa mig !!!


- Jag testade att ringa sonen, men fick inget svar. Vet du om det finns någon annan vi kan ringa till ?


- Nääää.


- Ja vi har ju Fru G´s bror´s namn här.


- Jaaa men ring dit då. Vilket han gjorde, han ringde tillbaka direkt o bror K har ingen kod heller.


- Jag skickar ut Securitas så får du visa körkort.


- Men jag har inte med mig körkortet, jag skulle ju bara ge katten mat o vatten samt släppa ut henne en stund. Då får ni följa med mig hem.


- Ja det ordnar sig när dom kommer.


Jag gjorde ett nytt försök att ringa herr G då gick signalerna fram o jag säger ;


- Vad håller ni på med ?


- Va ?


- Koden, vad ska jag göra ?


- Ta det lungt det ordnar vi.


- Ja men katten är ju jätterädd. Jag fick koden slog in den larmet tystnade. Men det fortsatte att tjuta i öronen på mig. Jag vaknade för en gångs skull UTAN skallevärk, men gissa vad jag fick ? JO skallevärk...


Jag berättade vad som hänt, vi skrattade lite. Medans vi pratade så fick katten friskt vatten o mat. Jag kollade lådan. Men hon ville inte komma fram.


Precis när jag hade lagt på luren så ringde Securitas igen o sa;


- Jag ser att du har stängt av larmet, då kallar jag tillbaka bilen som skulle komma.


- Ja gör du de. Det är lugnt här nu. Jag fick tag i herr G till slut.


Måste ju bara tillägga att han jag pratade med stammade, så det tog en stund innan han pratade klart, jag blev lite nervös tack vare larmet. Jag ville ju få allt fixat på studs.


Jag lovade att ringa tillbaka till herr G, gissa om de gick ? NÄÄÄ


Det går inte att nå numret nu.... Jag ringde o ringde igen men fick samma svar.


Det sista jag sa till herr G va att stäng inte av mobilen nu...


Japp de va min dag.. När jag kom hem så drack jag kaffe, slappnade av, började gapskratta åt hela situationen..


När jag skulle resa mig så kände jag av att jag hade sträckt mig rejält på ryggsidan.. Oj jäsingen så ont jag har nu. Skallevärken är fortfarande o hälsar på  =)


Jaja.. Det kunde ju varit värre. Jag kunde ju brutit ett ben eller två... Jag åkte inte dit för inbrott heller  =)


Hade dom kommit i krävt körkortet så hade jag blivit förbannad. Jag menar jag stod där nästan yrvaken, med NYCKEL o skulle bara ge katten mat....


Hmm undra vad jag fick Danmark i från ? hahaha.


Nä de blir snart dags för sängen. Har inte klarat av att sitta vid datorn i dag.


Just nu hör jag Gynnings hemska röst från tv;n... Tänk om hon kunde dämpa sig lite. Prata normalt..


Hoppas att ni har haft en bra dag.


 


Puss I Pannan

1 kommentar:

  1. ursäkta , men blev så full i skratt,.så alarmerande det kan bli,.hoppas bebisen mår bra och att farmor är rädd om sig, ha nu en possitiv vecka , det behöver du,..kramelikram

    SvaraRadera