Bloggintresserade

söndag 26 oktober 2008

En magisk farmors kväll

 


Att bara få se MIN lilla familj stå innanför min dörr va underbart. Dom såg annorlunda ut på något sätt. Marcus va stiligare än stiligast. Nina, jag vet inte vad det va ? Det lös om henne, hon va så vacker. Något hade blommat ut helt klart.


O i den lilla munderingen fanns lille mannen så söt så söt. Jag fick nästan ställa mig på händerna för att inte "slita" upp honom till mig. Jaja, slet o slet gjorde jag inte, men jag tog upp honom. Gav honom sen till Nina så hon skulle ge honom lite mat innan dom åkte. Nina ville inte gå ut, vilket jag förstår. Marcus tyckte att det skulle bli skönt att bara få rå om varandra. Jag tror nog att Nina tyckte de innerst inne oxo.


Det va så skönt när dom åkte. Det va bara jag & Liam. Jag satt o tittade på honom hur länge som helst. Mina ögon följde hans ansikte, ja allt. Mina fingrar gosade runt örsnibbarna, över ögonbrynen, huvudet, kinderna oj oj oj.


Sen ville han ha lite mat, Nina hade ju pumpat så de fanns till honom rejält oxo. Även tillägg, men det behövdes inte.


Han åt, han rapade, pruttade åt igen, rap, åt , rap. Sen bytte jag på honom. Han bara låg o tittade, han va helt avslappnad. Vilken underbar syn. Det såg ut som han ville se så mycket som möjligt, jag sjöng för honon lite, pratade lite med honom. Han putade med munnen o bjöd in till en sån go puss.. Jag tvättade hans lilla romp, torkade honom torr, o smörjde honom med salvan, han är lite röd i rompen. Tog en ny blöja.. Pruuuuuttt sa de.. De bidde en liten rand i nya blöjan, så då började vi om igen. Tvätta, torka torrt, salva , o blöja. Jag pussade hans små fossingar, han låg bara o tittade. Lyfte upp honom. Vi satte oss o joddlade lite tillsammans, Teddy tyckte att han lät väldigt kontsig, han lät som en gris som grymtade, så han vände bort huvet.. Men han satte sig så jag kunde klappa även honom. Det är viktigt att inte glömma =)


Han somnade till en snabbis, med tutten i munnen. Men vaknade efter ca 1 timme o ville ha mer mat. Klart mannen ska ha mat, ut o värma till de så det blir "perfekt". Mata mata, rapa rapa.


Tilda o Linus kom in en sväng med mormor. Linus blev helt salig när han såg Liam. Tilda tyckte oxo att det va mysigt, men när hon skulle hålla honom så började han gny, då ville hon inte mer.


När dom hade gått in till mormor igen så gick vi runt lite o tittade, jag måste ju visa Liam hur det ser ut hos farmor. Sen satte vi oss o bara slappade. Med tutten i munnen somnade han. Marcus ringde hem innan bion skulle börja. Jag sa till honom att allt är bra. Han sover o ha gjort det så gott som hela tiden. Men det verkade inte stämma för den tiden som han va hos mig är hans vakna tid. Så dom trodde väl inte direkt på mig.  =)


Dom ringde när bion hade slutat o sa att dom va på väg hem. Dom frågade ju självklart vad han gjorde. Han sover sa jag, med tutten i munnen.. Nää då sover han inte för om han sover så spottar han ut den.


- Han sover med tutten i munnen.


- Ja men då är han hungrig o tuttar hela tiden.


- NEJ han sover lugnt o snuttar på tutten. Skynda er hem får ni se...


Han sov ända tills dom kom hem. Han va yrvaken, lite små rosiga kinder o varm o go...


Nina fick ge honom lite mat , ja de va ju precis matdags för honom. Vi satt o pratade lite, maten hade varit jättegod o filmen va bra. Dom sa vad dom åt o vilken bio dom hade varit på.. Men ja,, jag satt mest o tänkte på min kväll med Liam  =)


En kväll som va helt underbar, rogivande o helt perfekt. Till världens skrattanfall...


Nina ammar, jag hör hur Liam klunkar, grunkar,glufsar , Marcus besöker toan..


Vi sitter sen o pratar när jag ser på Marcus byxben, det ser ut som målafärg. Vit målarfärg. Jag frågar vad han har på benet.


- Jag vet inte, jag såg de nu oxo.


- Jag fick de från badrummet.


Jag började skratta, Nina oxo..


- Jahaa sa jag, jo de är ju så här Marcus att när man lever ensam o har lite kärlek med sig själv så får man ta till de man har.


Nina o jag gapskrattade.


Marcus sa nåt här, men jag kommer inte ihåg vad han sa. Jag lovar att den minen han slängde upp med va obetalbar. Tänk om man hade haft en kamera i högsta hugg.


Han blev både röd o vit i ansiktet.


Jag sa att jag skojade med honom. Nina fyllde i att de är talk. Bebis talk.


- Ja de blir att jag får använda de ibland under mina tuttar när det är varmt....


- Mamma du är f-n inte klok...


Hahahaha nää de har jag aldrig varit. Tänker inte börja bli de nu heller...


 


Puss I Pannan

6 kommentarer:

  1. vilken underbar berättelse :) Lyckliga ni! Och ny nick! Den perfekt passande :) Glad att du glodde in hos mej så jag fick läääsa!
    Gosiga kramelikramar. (är sotis,ja vill määää ha bäbis!;)

    SvaraRadera
  2. game over.............27 oktober 2008 kl. 09:55

    Skulle oxå vilja uppleva detta.......... du beskriver så bra.
    Man riktigt känner det du beskriver. Kramisar till dig!! Å hela familjen. Åsa

    SvaraRadera
  3. Ja du det va verkligen en upplevelse att få ha honom här första gången. Jag hoppas att det blir snart igen. Jag älskar att vara farmor =) Nästa gång ska jag fånga in lite doft så ska jag sända över det till dig. Ha de gott kramelikram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen. Ja du, din dag kommer oxo. Då är det bara att passa på att gosa så mycket man bara kan =) Får muta dom lite så att dom väljer just dig som barnvakt haha... Alla medel är tillåtna i kärlek till barnbarnen =) Ha de bäst kramelikram

    SvaraRadera
  5. över den lille och sonen din är tydligen stolt som en tupp! Hoppas ni får många mysiga farmorsstunder framöver då, ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Tack för din kommentar. Ja du, mellan mig, sonen o svärdottern så får vi nog slåss om vem som är stoltast. Jag vinner såklart, fast de säger ju dom oxo =) Längtar redan till nästa gång jag får hålla honom i min famn.. Ha en bra kväll kram kram

    SvaraRadera