Bloggintresserade

fredag 14 mars 2008

JAG SKA BLI FARMOR =)

 


Sug på den  =)    Jag tror inte att de är sant. Jag hinner fylla 42 år.. 42 år o farmor  =)


Det är en sådan underlig känsla, men så underbar. Sitter just nu med ett leende på läpparna.


Pratade med mamma Nina igår o hon har börjat må bättre. Hon har mått illa, vilket är väldigt vanligt..


Detta får mig att tänka tillbaka på när jag va gravid. Jag mådde illa från 3;e till 8;e månaden, o vad jag kommer ihåg så kräktes jag bara en gång på hela tiden.


Men jag mådde som en drottning, jag va vackrast i hela världen trots att jag gick upp mycket i vikt. ( 30 kg )


Det ska bli så intressant att följa graviditeten.


Herre gud, jag ska bli farmor  =)


När Marcus berättade detta för mig så va jag ute o gick med Teddy. Jag började stortjuta. Jag grät o grät o hulkade om vartannat.


Jag sprang in för jag ville att han skulle berätta de för mamma. Ja sprang o sprang, med den värken jag har så fick jag upp en ganska bra fart ändå  =)


Jag tjöt till o från hela kvällen. Det va längesen jag va så glad. Jag ville skrika ut de till hela världen, men förstår att dom ville vänta lite.


Jag håller det jag lovar, men ni ska veta att de va svårt att vara tyst nu. Om jag kanske viskade när jag sa de, så skulle de inte vara att säga nåt - JO de skulle de ju.


Om jag berättade de med teckenspråket då ? - Nää de gick inte heller.


Oj vad det har kliat i mina skrivfingrar. För att inte tala om vad munnen har velat säga =)


Nu får jag säga de........... Jag ska bli farmor. Ett barnbarn...


Måste ändå säga att de känns lite konstigt för jag själv längtar fortfarande efter egna barn, o nu ska mitt "barn" ha ett barn. Hmmm.


Jag kan knappt vänta till bebis födelsedag kommer. Tänk att få hålla , gosa, o snuffsa på det lilla knytet. Måtte tiden gå fort.


Oh vad jag längtar efter Dig mitt lilla farmors barn.....


 


Ha en bra dag


Puss I Pannan


 


AVSLUTA MED EN LITEN GULLIG LÅT


 

5 kommentarer:

  1. 000000000000000000014 mars 2008 kl. 22:19

    mycket klok farmor som vet och gör det allra bästa för den nya lilla medborgaren och föräldrarna...när tiden är inne.Lyckliga du..

    SvaraRadera
  2. Grattis illena

    SvaraRadera
  3. HURRA, HURRA, HURRA! Du visste att jag inte skulle glömma va? Hoppas du myser med tårta och bara har det så bra du kan! Love you! Födelsedags Kraaaaaam

    SvaraRadera
  4. Illena på födelsedagen! Jag hann med ett grattis ;) Kramar

    SvaraRadera
  5. Grattis Grattis Grattis! Till både födelsedag och farmors bebis! Oj oj oj vad roligt! GRATTIS IGEN!

    SvaraRadera