Bloggintresserade

lördag 23 februari 2008

Underbara barn..

 

 

Oscar ber sin dagisfröken hjälpa honom att ta på sig sina stövlar innan han skall gå ut i kylan.

De är jättebesvärliga att ta på sig och fröken måste verkligen göra världens ansträngning för att uppföra uppdraget.

När äntligen stövlarna sitter på så säger Oscar:

- De sitter på fel fot!

Fröken tror inte sina ögon när hon konstanterar att det är som Oscar säger, stövlarna sitter fel.

Hon drar som en dåre i 3 minuter för att ta av dem och börjar om med en super ansträngning för att sätta på dem igen.....Då säger Oscar:

-Det är inte mina stövlar!

Fröken andas djupt och lägger locket på känslorna för att inte skada lilla Osvar som tittar på henne med fiskblick.

- Okej säger hon, vi tar av dem då! Och sätter igång med samma träning som tidigare.

- Varför sa du inte det tidigare? frågar hon när hon är klar.

- Det är inte mina stövlar, de är brorsans, men mamma vill att jag skall ha dem!

Fröken börjar gråta och, mycket behärskad fast bestämd, sätter hon på stövlarna för en tredje gång. Sedan lyfter hon upp Oscar, sätter jackan på honom, halsduk och frågar:

- Var är dina vantar?

- JAG LA DEM I STÖVLARNA!

 

 

3 kommentarer:

  1. ..underbart! Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. 000000000000000000023 februari 2008 kl. 20:22

    säjer man? Hehe...Fiskögon och allt...vad månde bliva av detta barn,kan man fundera på....hmmmm Fniss.Lördags-kramen å pussen ;)

    SvaraRadera
  3. Den är döbra alltså!! Nu hoppas jag att du får en fin kväll KRAMISAR Åsa, å låten e klar och ute nu. Gud va roligt det är att göra musik hahaha KRAM Åsa

    SvaraRadera