Bloggintresserade

fredag 15 februari 2008

Så bäddade mamma oxo ner mig

- 6 grader är det ute nu,,, kan ju lova att de va kallt... Anna har precis åkt hem, hon skulle hem till sig först, sen till killen, sen skulle dom åka hit ut igen till graven o tända ljus.


 


Vi har ätit en kyckling blandning igen med råris o sallad. Sen fikade hon med negerbullar gott gott o jag fick titta på  =)  Inte en pylla tog jag. Men det suger i tarmen kan jag lova..


Vi satte oss o tittade på bilderna på Lena, Annas mamma. Det va jättejobbigt. Jag har inte tittat på dom på ganska länge, sen att Anna satt o såg bilderna på sin mamma som inte finns mer.


Vi satt nära varandra, Anna hade lagt sin arm över mina axlar så jag höll i hennes hand med min ena hand, sen tittade vi. Jag kände hennes varma snyftande andetag, som blev till gråt. Jag kämpade med tårarna länge o till slut så brast de då höll Anna om mig. Hon har så mycket kärlek i sig den tjejen (hela familjen).


Vi tittade på bilderna, pratade, skrattade o grät


( Fick precis ett sms av Anna där det står ; Tack för i dag gumman. Älskar dig kram Anna )


Det tog på krafterna att se bilderna. Stackars Anna va helt slut o frusen, ja inte konstigt när man sitter på helspänn o är gråtig,,, plus att jag hade glömt att stänga mitt fönster helt...


Så jag bäddade ner henne i fåtöljen. Då kom tårarna igen o hon säger;


- Så bäddade mamma oxo ner mig. Jag pussade henne i pannan. Aj aj aj hugg i mitt hjärta. Hon va så söt där hon satt med en liten tår i ögonen, så jag måste ju bara ta en bild.



 


Jag fick lov att lägga ut en bild på Lena som jag har redigerat. Jag hoppas att det är ok med er andra syskon, säg till annars tar jag bort den. Ok.


 



 


Marcus ringde innan oxo när Anna va här. Dom hade tänkt komma hit, men sa att det va bättre att göra de en annan dag så jag bara kunde ägna mig åt Marcus o Nina,,, nu ägnade jag mig åt Anna  =)


Oj nu har jag allt fått lite skallevärk. Ska försöka koppla av lite.


Ha en trevlig helg allesammans.


Puss I Pannan

1 kommentar:

  1. hyllning jag någonsin sett..Ville bara att du skulle veta det!Livet e skört å du har hittat en samling av ro i molnet å smärta i ansiktet...Men OJ va vackert tillsammans..Kram på dig

    SvaraRadera