Bloggintresserade

fredag 22 februari 2008

Lägga mig o kolla på TV

Natten har varit ganska lung. Har inte haft just den mardrömmen, men jag har drömt

något annat läskigt som jag inte kommer ihåg.

Har ont i skallen o magen så jag har försökt sova bort så mycket som möjligt i dag. Det kommer

väl att hålla på i några dagar nu igen... Så är det ju den tiden i månaden.

 

Lotten - Jag vet inte om att jag längtar speciellt efter någon. Klart att sonen o svärdottern har

jag inte träffat på länge, men jag tror inte att de är det... Det kan vara Lena som är på andra sidan.

Det har ju blivit att man har tänkt lite extra på henne nu när hennes äldsta dotter har varit här

dom två sista helgerna. Men jag får de inte att gå ihop ändå.

 

Light - Jag har nog bearbetat sorgen efter dom som har gått bort ganska bra. Pappa va så längesen, o

vi hade ingen bra kontakt under alla år. Men jag tog hans död väldigt hårt. Ett bra tag efter hans död

vågade jag inte sova, jag sov inte ensam på länge.  Men det känns bra med allt där nu. Det kan hända

att det är Lena som spökar i huvet på mig. Hon va så ung, fick kämpa i många år med cancer.

Jag har pratat med min mamma om detta en gång, men jag tycker inte om att prata

om döden.  Annars är mamma toppen till att ställa upp.

 

Jaha då va de inte jag som va virrig den här gången om du inget har sagt  =)

Nä de är inte lätt att hålla reda på alla. Jag får nog gå igenom mina länkar igen för jag

tror att jag har dubbelt av nån nygammal sas.

 

Blessing - Nä jag har inte sett något hemskt, Inte mer än att de va lite jobbigt när vi

tittade på bilderna på Lena. Det som va hemskt då va ju att Anna va så lessen o

jag kände mig maktlös.  Att förlora en mamma, ja de kan jag inte komma

i närheten av hur det känns.  Natten blev lite bättre  =)

 

Optimist - Jag är alltid rädd att mista min familj. Jag har alltid varit överbeskyddande när det gäller Marcus

men sen min pappa dog - 92 så kan jag erkänna att jag är hemsk nu när det gäller att överbeskydda.

Jag är t om på mamma om hon inte ringer när hon ska. Eller om hon inte har sagt att hon ska iväg.

Då är det inte att hon ska iväg några dagar jag pratar om, utan några timmar =)

Det är inte de att jag vill ha kontrollen över dom. Utan jag vill kunna få tag i dom i fall

det skulle vara något viktigt.  Jag tror att jag håller hårdare på min mamma nu än vad

hon gjorde på mig som barn.... Nä då inte riktigt. Jag brukar somna till tv;n . Då slipper man

höra sig själv tänka =)

 

Kvast - Mamsi - Jag hann bara läsa din överskrivt här nu för att förstå att det va du som hade skrivit   =)

Jo det stämmer att jag är jätterädd för döden.  Men vad jag vet så ska inte den finnas omkring mig just nu

(även att jag vet att den gör de jämt, de kan inträffa något när som helst)

Tack jag vet att du tänker på mig.  Men du är som en liten mamsi här inne. Du är

min mamsi i alla fall  =)  Vare sig du vill eller inte  =)

 

Nyfiken - Jo livet rusar verkligen i väg alldeles för fort.  Kan väl känna att jag inte har hunnit göra så

mycket med mitt liv som jag trodde att jag skulle göra.  Känner mig väl lite snuvad på livet

många gånger när man inte kan jobba o leva som en normal svensson gör i dag.

Vad nu en normal svensson är för nåt  =)

Det kan mycket väl vara mig själv som jag släpar på, för den här gången är det jag

som har sagt till mig själv att skärpa till mig .. Men jisses de gäller ju bara vikten hahaha

Nää de är nåt annat....  Jag undrar vad det kan vara för budskap ?

Jag ska skriva till en kompis. Hon är en Wicca den hon kan hicka  =)

Nää hon har gjort en läggning till mig innan. Hon är duktig. Så jag tänkte skriva o fråga vad

min dröm kan betyda.  Japp då va mailet skickat till henne.

 

Ängladamm - Nä jag har hört så mycket olika om vad döden betyder. Har även hört att det ska vara

något positivt. Men det känns verkligen inte så just nu.  Jag börjar bli så trött nu, men

vill inte somna än. Då blir natten så lång o jag hinner drömma massvis.

Men jag snarkar nog snart tror jag  =)

 

Har försökt att lägga in detta länge nu men jag har inte kunnat skriva

varken här eller där. Så nu gör jag ett sista försök... Nu hann jag ju med dig oxo

ängladamm =)

 

Nu ska jag lägga mig o kolla på tv;n... Hoppas det är något bra. Boken jag läser vill jag

inte läsa för det är  Asyl.... Den är jättebra, men fruktansvärt hemsk..

 

Hoppas att ni har haft en bra dag.

Dröm sött...

Puss I Pannan

(har tyvärr inte kunnat kommentera hos er i dag)

5 kommentarer:

  1. Hoppas du fick sova lugnt i natt! Ha det bra nu o ha en fin helg! Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. tittade in för att se om drömmen hade gett med sig..Tips till mat, dags o äta ordentligt..potaismos stekta champingjoner, och färdiga kyckling köttbullar för latmaskar hehe/Smaklig måltid/Go helg

    SvaraRadera
  3. 000000000000000000022 februari 2008 kl. 16:33

    jag vill vara din mamsi ;) Av hela mitt hjärta,vännen min! En GO kram får du, min tös ;)

    SvaraRadera