Bloggintresserade

torsdag 21 februari 2008

HEMSKA MARDRÖMMAR

 


Har ingen lust att sova längre. Har såna hemska mardrömmar så jag vaknar o är helt förstörd. Är gråtfärdig o har hjärtklappning jättelänge. Allt handlar om döden. Döden, döden o döden. Det luktar död. Har haft de i över en vecka nu, ja drömmarna alltså.


Jag drömmer om min pappa som dog - 92 cancer i levern. Har inte drömt om honom på många år. Men nu är han tillbaka.


I drömmen är han först död, sen kommer han tillbaka levande bara för att tala om att han ska dö.


Han har en sjukdom, men det är inte den som tar död på honom, utan det är läkarna som har bestämt att dom ska tömma honom på allt blod, alla inävlor mm. Precis som han ska straffas på något sätt. Varför vet jag inte.


Läkar teamet "tömmer" honom på allt, o jag får ta med mig honom hem till mig. Det är BARA jag som tar hand om honom ingen annan vill eller har tid. Jag får gå o stötta upp honom så att han inte ska trilla ihop. Han blir blåare o blåare. Man ser hur kroppen ändras , det är bara som en overall kvar med huvud, fötter o händer. Jag är så rädd att jag ska skynkla ihop honom för då är han borta.


Till slut så trillar han ihop, o jag fångar upp honom så han inte ska slå i golvet. Men jag lägger honom på golvet ändå. Där får han ligga för jag vet inte vad jag ska göra med honom.


Han blir liggandes där länge. O jag blir mer o mer förtvivlad för jag får inte tag på någon som kan hjälpa mig.


Han vaknar till ibland o mumlar något som jag inte förstår. Jag försöker fråga honom vad han säger. Men han svarar inte mer.


Jag ska försöka få upp honom på övervåningen, så jag tar tag under hans armar o runt hans bröstkorg för att släpa upp honom. Han är så skör, men ändå tung. O han stinker död.


Här svänger drömmen till mamma. Mamma kommer o berätta för mig att hon är sjuk att de är hennes tur. Fy fan de är hemskt o jag är allvarligt talat rädd för vad drömmen betyder.


Jag vill hålla om mamma, men hon stöter bort mig. Hon vill inte att jag ska sakna hennes kramar o kärlek, därför vill hon inte ge mig nåt mer. Gudarna ska veta att hon har hur mycket kärlek som helst o ja hon lever.


Men tillbaka till drömmen så säger hon till mig att nu kommer vi äntligen få reda på om det finns ett liv efter detta. När jag dör, kommer jag att komma tillbaka till dig i någon skepnad. Kanske förstår du vem jag är, gör du de inte så kommer jag att ge dig en vink.


Här slutar mardrömmarna...................


 


Exakt samma jävla dröm jävel i över en vecka.


Nu ska jag lägga mig, men jag ska inte sova än. Är för orolig för de. Ska titta på tv.....


Hoppas att ni får sova gott i natt.


Puss I Pannan

7 kommentarer:

  1. usch! Du längtar efter någon kanske? jag vet inte, men hoppas din dag blir bättre o att du mår bra o så! Kram o här kommer lite kaffe!

    SvaraRadera
  2. sorg kan man få mycket märkliga upplevelser av. Själv har jag fortfarande förträngt mina sorger och får kanske känning av det så småningom. Nej, har INTE berättat om min operation tidigare i bloggen här, så det var inte lätt för dej att minnas något - du är INTE virrig. Vet att fler bloggare haft sjukhusvistelser, kanske inte lätt hålla reda på om man lagt det på minnet eller ej. Låter jobbigt med dina drömmar - har du stöttning i din närhet? Hoppas det vänder! Kram om dej!/L.

    SvaraRadera
  3. Samma dröm uschligt vännen..Har du sett något hemskt som berört dig? Eller är de reaktioner som kommer efter din bästa vän som gick bort ..Hoppas att denna natten blir lugn nu..Hej hej

    SvaraRadera
  4. Jag lider med dig, vet vad mycket man påverkas av det man drömmer. Märkligt att du i en hel vecka drömt samma sak. Tydligen är du rädd att mista någon. Försök med att läsa något roligt eller lugnande innan du somnar och inrikta dina tankar på det du läst. Hoppas att du får en bra dag. Kram!

    SvaraRadera
  5. 000000000000000000021 februari 2008 kl. 11:29

    Ja sånt som man upplevt och sånt som man är rädd för (kanske omedvetet) kan komma i de mest konstiga, och ibland grymma,drömmar...ber lite för dej att du ska få ro.. "Ps/Nu tror en del att vi är mor och dotter,hehe,bara för du kallar mej mamsi!Gulligt." Kram på dej,Illan.Hoppas du kan släppa drömmen och ha det gott idag..önskar mamsi ;)

    SvaraRadera
  6. jag tror på! mer att du känner att livet rusar förbi och du känner att du inte hänger med riktigt! Död brukar betyda liv, när vi drömmer! jag tror att det är ditt eget fodral du släpar på, och att nån säger till dej att ta på dej det, och förändra nåt i ditt liv! Tänk vad olika vi ser på drömmar! Det är ju vårt undermedvetna som försöker få fram ett budskap, som inte hjärnan riktigt kan koppla! Kramkram

    SvaraRadera
  7. titta i min spå bok , om man drömmer om döden betyder inte detta död, utan något som kan bli förändrat i livet, oftast något possitivt,. Hoppas du får sova i natt, och du ska inte vara rädd,. kramar från mig

    SvaraRadera